Pokud v dnešní době tápete a potřebujete okamžitou radu, automaticky se obracíte na záchranu v podobě vyhledavače na internetu. Učí se to už i děti ve školách. Když nevíš co, zadej to do Googlu. 😊 Ale zamysleli jste se někdy nad tím, na jakém principu vyhledavače fungují a když se pokoušíte něco najít, proč vám naservírují právě tyhle odkazy a ne jiné? Jednoduše, ptáte se, co můžete udělat pro to, aby se vaše stránka dostala ve vyhledavačích na přední pozice? Odpověď je jednoduchá – dokonalý koktejl title + metadescription + obsah webové stránky

Pěkně od začátku

Mám moc ráda módu a v poslední době frčí klobouky. A tak se po nich zkusím podívat. Nemám přesnou představu, jak by měl můj vysněný klobouk vypadat, tak se nechám překvapit, co mi strýček Google najde. Do vyhledavače zadám „klobouk“. Vyskočí na mě stránka s 10 top nabídkami. Podle čeho se ale rozhodnout? Jako uživatele mě prvně zajímají hlavně dvě věci: title – neboli nadpis odkazu a pak metadescription – popisek, kde se dozvím, jestli nabízená stránka odpovídá tomu, co hledám.

meta data

Čtu si nadpisy

Title je to první, co uvidíte po zahájení vyhledávání. Česky ho můžeme nazývat nadpis. Ale aby dobře zafungoval a donutil mě k prokliku, měl by v první řadě obsahovat to, co hledám. Tedy pokud hledám klobouky, očekávám že narazím v nadpisu na slovo „klobouky“. Ideálně na prvním místě. Ač to tak nevypadá, pořadí slov v TITLU mě dokáže hodně ovlivnit. Vlastně mě nezajímá, jaká stránka tento výrobek nabízí. Jestli je to emoda.cz nebo nakupklobouk.cz. Já chci prostě klobouk.

meta title

Čtu dál

Metadescription neboli popisek je druhá věc, na kterou se uživatel zaměří. Opět se vraťme k mému problému s kloboukem. Takže vím, že chci klobouk, ale nejsem přesně rozhodnutá jaký. Ani si nejsem jistá materiálem. Hledám stránku, která mi obecně poradí, co se nosí. A přesně to budu hledat v popisku. A protože se mi vážně nechce proklikávat všechny stránky, zaměřím se na popisky a hledám v nich relevantní popis.

Při tvoření popisku se zkuste vcítit do kůže „hledačů“ a zamyslete se, co by se tam chtěli dozvědět. Pokud si nad meta nebudete lámat hlavu a nevyplníte ho, vyhledávač to udělá za vás. Jenže většinou to pak za moc nestojí a vaše pozice rozhodně neporostou.

meta description

A k čemu tohle všechno?

Princip je vlastně úplně jednoduchý. Čím více lidí bude proklikávat váš odkaz, tím vyšší pozici budete na danou frázi ve vyhledavačích získávat. Cílem tedy je, aby se na vaši stránku dostalo co nejvíce lidí a aby tam setrvali a našli to, co hledali. A to zase souvisí i s obsahem vašeho webu. Jsme zase u klobouku, tak pokud si vyberu nějaký super odkaz, který mě zaujme a po rozkliknutí skončím na stránce o ponožkách, tak se zase rychle zdekuji. Takže takhle ne. Takže myslete i na relevantní obsah webových stránek, na které odkazujete. Google „neočůráte“.

Myslete na to, že pokud chcete mít kvalitní popisek i nadpis, není ostuda se podívat k těm, kterým to funguje. Projděte si první stránku vyhledavače a zamyslete se nad tím, proč právě oni jsou v popředí. Inspirace není trestná.

Klíčová pomoc

Dnes už není problém si zjistit nejvyhledávanější klíčová slova k daným tématům. Použijte je. Pracujte s nimi a snažte se, aby zaujali své místo v popiscích. Když se naposledy vrátíme k oblíbeným kloboukům – na obrázku níže vidíte, jaké jsou průměrné hledanosti k frázi dámské klobouky. Takže jak bych postupovala? Určitě by v popisku mělo zaznít dámské klobouky a pak i letní a slaměné. Takže třeba: U nás najdete dámské klobouky různých druhů. Vybírat můžete například z letních, ale i slaměných!

klíčová slova

Za jak dlouho to pomůže?

Získání dobré pozice ve vyhledavačích není otázka jednoho týdne. Může to být práce i na několik měsíců. Ale je tu ještě jedna šance, jak to urychlit. Google si jednou za čas vytipuje nějakou stránku, která je ve vyhledávání více vzadu a dá ji na přední pozici. Tento impuls následuje většinou po nějaké větší změně na webu. Poté se čeká, jak budou lidé reagovat. Pokud obsah zafunguje, můžete se na předních pozicích udržet.

Takže, už víte, jak na to?

 

Štítky: , , ,

Zanechte komentář

Váš email nebude nikdy publikován nebo sdílen s třetí stranou. Označená pole jsou povinná. *

Vložit komentář

*

Sdílejte tento příspěvek: