• Media
  • Creative
  • Optimize
  • Blog
  • Kariéra
  • Kontakt
  • EN
Je budoucnost PPCčkařů ohrožena?
2. 5. 2019autor Lucie SedláčkováGoogleInternetová reklamaPPC reklamaVISIBILITY

Je budoucnost PPCčkařů ohrožena?

 

V poslední době čím dál častěji slyšíme o automatizaci v PPC kampaních. Google prosazuje automatické a poloautomatické kampaně na školeních, konferencích i workshopech. To jsou RDA, RSA, DSA kampaně nebo auto bidding. V Google Ads najdeme spoustu různých doporučení, jak výkon kampaní vylepšit a optimalizovat. To vše ulehčuje práci PPC specialistům a šetří jejich čas. Super 🙂 A právě tím vzniká mezi některými PPC specialisty panika. „Co budu dělat, když to vše systém udělá za mě? Budu se muset přeorientovat na jinou práci?“ Slýchávám to poměrně často z různých stran. Je to opravdu tak? Skončí pozice PPC specialisty? Ne. Klid.

Nepodléhejte panice

Ano, mění se náplň práce PPC specialisty. Už se nejedná o manuální nastavování každého detailu v kampani. Psaní stovek textů reklam, hraní si s klíčovými slovy nebo testování různých cílení reklam. Chytré reklamy a kampaně si s tím vším dneska už poradí. Ale…

Pořád je potřeba, aby nad kampaněmi někdo přemýšlel.

Specialista nebo marketér

Jste specialista nebo marketér? Specialista je úzce zaměřený na konkrétní oblast. Spousta PPC specialistů zná systémy, ve kterých spouští kampaně naprosto detailně a dokonale. Ale přemýšlet nad celkovou strategií, komplexním medialním plánováním už je problém.

Marketér se dívá na PPC kampaně jako jen na jednu z částí marketingového plánu, který má jasný cíl. Například cílem klienta je (nečekaně) maximalizace zisku. Poptává u PPC specialisty kampaň, která bude mít cíl – prodej. PPC specialista (specialista) se bude zabývat nastavením kampaně, rozpočtem, který má na ni vyhrazený, cílením a sledovat výkon. Ale marketér bude kampaň sledovat v kontextu s jinými online kanály. A to i neplacenými zdroji. Komunikace s klientem je jedna z nejdůležitějších součástí naší práce.

A právě tady nastane pro některé PPC specialisty (specialisty) změna. Budou se muset naučit dívat se na kampaně „ze shora“. Přemýšlet strategicky a naučit se plánovat napříč různými systémy dle cíle klienta. Záleží tedy na každém, jak se k tomu postaví, ale já jsem optimista.

A jaký je Váš názor na budoucnost PPC specialistů? 🙂

Přečíst celé
Share
Jarní úklid v PPC kampaních
4. 4. 2018autor sadminInternetová reklamaPPC reklama

Jarní úklid v PPC kampaních

Konečně je tady jaro, alergikům začíná sezóna a pro mě to znamená pořádný jarní úklid. Nejde jen o uklízení, ale o rituál očisty. 🙂 Hezky od základu si vše protřídit a zbavit se starých kostlivců. Udělejme si takový jarní úklid i v našich kampaních. Níže několik tipů, kde začít.

 

1. TIP: Nastavení kampaní

Projděte si hromadně nastavení kampaní. V novém nastavení klikněte na Kampaně – Nastavení a v tabulce uvidíte přehled všech kampaní a jejich nastavení. Zaměřte se především na:

  • Typ strategie nabídek (více níže),
  • způsob zobrazování – zda se reklamy zobrazují Standardně nebo Urychleně,
  • střídání reklam – nejčastěji Zobrazování reklam s nejlepším výkonem,
  • jazyky, na které cílíte – nezapomeňte zahrnout kromě češtiny i angličtinu či slovenštinu,
  • oblast cílení,
  • zařízení – pokud v kampani rozlišujete.

2. TIP: Strategie nabídek

Pokud v kampaních využíváte manuální bidování, přepněte je na jiný model dle cíle kampaně. U prokliků je to Maximalizace počtu kliknutí. Jestliže jsou cílem konverze, pak nastavte strategii Maximalizovat konverze, Vylepšená CPC nebo Cílová CPA, pokud je pro vás důležitá cena za konverzi. Vhodnou strategií je také tROAS, pro kterou však musíte mít dostatečný počet konverzí (za posledních 30 dní 15 konverzí). Nastavíte ji na úrovni kampaně – Nastavení – Nabídky.

3. TIP: Remarketingová publika (RLSA)

V kampaních ve vyhledávání nezapomeňte přidat publika, pokud je tam ještě nemáte. Stačí přidat všechny návštěvy webu. Pokud použijete specifičtější publika, uvidíte, jak jednotlivá publika fungují.

4. TIP: Atribuce

Zkontrolujte nastavení Atribuce. Najdete na úrovni účtu – Nastavení – Konverze, vyberete konkrétní konverzi a v sekci Atribuční model přepnete. Více o Atribuci najdete zde.

5. TIP: Zkontrolujte si rozšíření

Nejdříve se podívejte, jestli máte v kampaních minimálně 4 typy rozšíření a přidejte další. Alespoň popisky, odkazy na podstránky, telefonní číslo a strukturované úryvky mějte v každé kampani. Rozšíření je spoustu, co můžete doplnit, DOPLŇTE!

Další tipy na zlepšení vašich AdWords kampaní najdete v tomto článku.

Úklidu zdar! 🙂

 

Přečíst celé
Share
Google Analytics: 5 tipů pro PPC specialisty
5. 3. 2018autor Viktorie PeterováGooglePPC reklamaWebová analytika

Google Analytics: 5 tipů pro PPC specialisty

Jak pracovat s remarketingem? Proč je důležité měřit úspěšnost odkazů na podstránky? Jak nastavit vlastní metriky? Jak upravit funkce přepsání UTM? Jak exportovat z Google Analytics do API? A vůbec, jak si ulehčit práci v Google Analytics jste se mohli dozvědět na přednášce uznávané PPC Specialistky Veroniky Brindzové. Verča prezentovala ve čtvrtek
22. února v Brně téma „Tipy z Google Analytics pro PPC specialisty“.

V Google Analytics (GA) porovnáváme data ze všech placených i neplacených systémů. Všechny informace najdeme na jednom místě a díky jednoduchosti, přehlednosti a rychlosti je Google Analytics pravá ruka PPC Specialisty.

1. TIP: Remarketing

Abyste mohli Analytics využívat, musíte propojit Analytics s Google AdWords. Následně je třeba remarketing zkontrolovat ve Správce
-> Služba -> Údaje o měření -> Shromažďování dat.

Proč využívat remarketing přes Analytics?

Můžete sledovat dimenze a metriky Google Analytics, vytvořit si vlastní parametry pro dynamický remarketing a využívat vlastní dimenze a metriky. Těch můžete vyžít až 250. Remarketingová publika lze vytvořit dle 6 faktorů. Jsou jimi chování, událost, e-commerce, akvizice, demografie a zdroj. Publik můžete vytvořit až 2 000. Pozor si však dávejte na příliš malá publika a na jejich překombinování.

Co ale když víte, že dané publikum už nikdy nevyužijete a rádi byste ho nadobro smazali?Jděte do nastavení publika, zavřete segment, deaktivujte a poté se vám zobrazí tlačítko smazat.

V případě, že řešíte remarketing na jednostránkovém webu, využijte scroll tracking. Vytvořte událost a zvolte z kolika % váš web uživatel viděl. Nebo využijte Google Tag Manager. Pokud potřebujete rychle vytvořit publika můžete využít 50 Verčiných vzorových remarketingových publik.

2. TIP: Vypočítané metriky

Jestliže vám chybí v Analytics potřebná metrika, vytvořte si ji. Jděte
do Admin -> View -> Calculated Metrics.

Abyste mohli vytvořit metriku, potřebujete práva pro úpravu na úrovni dat. Nyní ale pozor – pro výpočet metriky, nelze použit již vypočítanou metriku. Myslete na to, že do Google Analytics nejde poslat záporná metrika. Také pamatujte na to, že vámi vytvořenou metriku nenajdete ve výchozích přehledech. Musíte si vytvořit svůj vlastní. Metriku nelze použít do segmentu nebo do publik v remarketingu či pro zasílání upozornění do mailu.

Vypočítat si můžeme nejen podíl nákladu na obratu (PNO), počet návštěv bez okamžitého opuštění a poměr návštěv a prokliků, ale i průměrný počet transakcí na uživatele, průměrnou tržbu na uživatele nebo míru splnění cíle na uživatele.

3. TIP: Odkazy na podstránky

Často nám přivádí mnoho uživatelů, přesto jsou přehlížené. Odkazy na podstránky sledujte v Akvizice -> Adwords -> Odkazy na podstránky. Sledujte výkonnost odkazů v jednotlivých kampaních za různá časová období – zobrazení, kliknutí a hlavně CTR (míra prokliku). V případě, že CTR klesá, je velmi pravděpodobné, že se odkazy v budoucnu přestanou zobrazovat. Testujte, vyměňujte a zkoušejte!

4. TIP: Funkce přepsání UTM parametrů

V Google Analytics je v některých případech vhodné využít manuální UTM parametry. Bývají to například sezónní služby nebo Gmail kampaně. Manuální značení kampaní dostane vždy přednost před automatickým značením.

5. TIP: Chytrý pomocník

Jako poslední TIP si Verča připravila využití chytrého doplňku pro Google Chrome – Da Vinci Tools. Toto rozšíření je podobné již známému Table Booster. Nabízí však mnoho vychytávek nejen v Google Analytics a Google Tag Manageru, ale i v Optimise, Data Studiu, Surveys nebo Attribution a Audience Centre. V Google Analytics si s ním například přichytíte záhlaví, vytvoříte teplotní mapy, sbalíte tabulku v případě porovnání hodnot, exportujete data do API (Application Programming Interface) nebo nebudete trackovat své návštěvy v GA. Co všechno tento chytrý doplněk nabízí se dozvíte zde.

Přečíst celé
Share
Jak přepnout Atribuční model v AdWords?
26. 2. 2018autor Lucie SedláčkováGoogleInternetová reklamaPPC reklama

Jak přepnout Atribuční model v AdWords?

V roce 2018 přišel Google se „třema áčkama“, což není žádný nový autobazar, nýbrž témata, na které by se měli v kampaních zaměřit PPC specialisti. A to Atribuce, Audience a Automatizace. V tomto článku se stručně podíváme na Atribuci, jaké má modely, podle čeho si je vybrat a jak je v AdWords nastavit.

V AdWords kampaních je v defaultním nastavení atribuční model Last Click. Ten přiřazuje konverze poslední kampani, přes kterou se uživatel prokliknul a konvertoval. Tento způsob je zastaralý a nebere v úvahu další kampaně, které působily na trase od zákazníka ke konverzi. Hlavním problémem nesprávné atribuce je ztracená příležitost pro klienta.

Jaké atribuční modely v systému najdeme?

Typy atribuce v AdWords Popis
S poklesem v čase (Time Decay) Přiřazuje vyšší zásluhy kliknutím, ke kterým došlo těsně před konverzí.
Linearní Přiřazuje všem kliknutím na trase rovnoměrně.
Na základě pozice (Position Based) Přiřadí 40 % oběma reklamám, které se na trase vyskytly na začátku a na konci. Ostatním rozdělí 20 % hodnoty konverze.
Data Driven Přiřazuje hodnotu na základě předchozí zkušenosti (musí být splněny podmínky viz. níže).

Jaký atribuční model použít?

Máme pro vás jednoduchou pomůcku:
Time Decay – pokud se jedná o známou značku/inzerenta, produkty s nízkou investicí a rychloobrátkové zboží.
Position Based – pokud se jedná o drahé produkty, dlouhý rozhodovací proces zákazníka nebo nového inzerenta na trhu, případně novou značku.
Linear – pokud ani jeden z předchozích modelů není ten pravý.
Data Driven – ideální a nejchytřejší z modelů, ale funguje až po splnění podmínek 500 konverzí a 15 000 prokliků za posledních 30 dní.

 Zdroj: Google ČR

Kde atribuci nastavíte?

1. V AdWords v novém rozhraní (stejně i ve starém) kliknete na Nastavení (klíč) v pravém horním rohu

2. Měření – kliknete na Konverze

3. Vyberete konverzi a kliknete na Název (př. Objednávka)

4. Kliknete na UPRAVIT NASTAVENÍ (modře)

5. Atribuční model a změníte dle vybraného typu atribuce

6. Uložíte a kliknete na HOTOVO

Gratuluji! Zvládli jste to. 🙂

 

Přečíst celé
Share
Novinky v PPC v roce 2016
1. 8. 2016autor Michal KalijankoPPC reklama

Novinky v PPC v roce 2016

Více možností pro PPCčkaře, méně práce pro programátory. Tak by bylo možné nejžhavější novinky ve světě PPC shrnout v jedné větě. Stalo se toho ale mnohem
víc… Co dalšího?

Adwords:

Je možné nastavit pokročilé manuální optimalizace kampaní. To znamená, že se rozšířil prostor pro text u reklam ve vyhledávání. Můžete
zobrazit 2 nadpisy o délce 30 znaků a napsat popisek o délce 80 znaků. Je to malý krok pro člověka, velký pro PPC.

Od roku 2016 Google nákupy umožňují vytvoření vlastních pravidel přímo v Google Merchant Centru. PPC specialisté si tak mohou sami
spravovat zdroj bez pomoci programátorů a to je velké usnadnění naší práce.

Novinkou v oblasti obsahové sítě bylo zobrazování remarketingových kampaní v jiných sítích než jen GDN. Vše proběhlo hladce a automaticky.
Stejnou rychlostí jako tato novinka přišla, také zanikla, protože na ni Seznam.cz zareagoval. Tak třeba někdy příště.

Na Googlu ve vyhledávání nám zemřel (R.I.P.) celý pravý sloupec a byl nahrazený čtvrtou reklamou na TOP pozicích v případě vysoké
relevance.

Další skvělou novinkou je, že na Youtube je možné využívat průzkum povědomí o značce (Brand lift surveys). Můžete si navolit, s kým se
chcete srovnávat (částečně), a následně se uživatelům, kteří již vaši reklamu viděli, zobrazí krátký dotazník. Dostanete tak zpětnou vazbu, jak je vaše
značka známá. Podmínkou je denní rozpočet vyšší než 25 000 Kč.

Sklik:

Nové statistiky hledanosti
nabídnou více informací a možnost porovnání dvou dotazů mezi sebou. Můžete si také zobrazit statistiky až rok nazpět místo pouhých dvou
měsíců. Budete tak mít daleko lepší přehled.

Rozšířilo se volání z mobilu – Click2Call, který je kopírován z Adwords.

Uživatel, který vyhledává reklamu na mobilu, už nemusí proklikávat inzerát, ale stačí, když klikne na ikonu telefonu a hurá, volá.

V Kampaních, Sestavách, Inzerátech, Klíčových slovech a Umístěních naleznete pokročilé filtry ke statistikám. Produktové inzeráty jsou už i na tabletech. Jsou tedy pokryté všechny nejdůležitější platformy – desktop, mobil a tablet.

Bannery
se nám množí. Podporované formáty se rozrostly o 2 nové rozměry. Jaké? Mobil leaderboard 320×50, který je, jak název prozrazuje, vhodný
pro mobily a leaderboard 970×210.

Zaujalo vás něco z těchto novinek? To jsme rádi.

Chcete se dozvědět více informací? Ozvěte se nám.

Přečíst celé
Share
[email protected]
kontakt
Facebook Twitter Instagram
  • Media
  • Creative
  • Optimize
  • Blog
  • Kariéra
  • Kontakt
  • EN

© 2021 VISIBILITY DIGITAL s.r.o.