Možná i vy jste se někdy setkali u klienta s přesvědčením: “Nechceme dělat vyhledávací brandové kampaně. V přirozených výsledcích jsme na prvním místě a bylo by to zbytečné plýtvání rozpočtu!”.

Rádi bychom tento názor vyvrátili pár argumenty. Vyhledávací brandové PPC kampaně mají totiž spoustu výhod. Pojďme si vyargumentovat proč má smysl tyhle kampaně tvořit…

1. Vyšší viditelnost ve výsledcích vyhledávání

Kromě toho, že se váš brand jako první v přirozených výsledcích vyhledávání, získáváte také další odkaz v placených výsledcích vyhledávání. Vaše plocha pro zobrazení se najednou rozšíří a získáte tak větší pozornost uživatele. K tomu navíc snížíte prostor pro konkurenci a zároveň svou získanou plochu z PPC kampaní můžete dále rozšiřovat např. o:

  • Odkazy na landing page
  • Telefonní číslo
  • Popisky
  • Strukturované úryvky
  • a další

2. Rychlé přizpůsobení aktuálního sdělení

Další nespornou výhodou je flexibilita úprav reklam ve vyhledávání. Nejedná se totiž o žádné složité úpravy vašeho webu. Pokud máte např. novou akci, konkurenční výhodu, novinky nebo cokoliv jiného, co potřebujete potenciálním zákazníkům sdělit, můžete tak učinit prakticky okamžitě v rozhraní reklamního systému. 

3. Omezení prostoru konkurence

Konkurence sice nemusí aktuálně cílit na klíčová slova spojená s vaším brandem, ale co když tomu tak zítra nebude? Nebo jste naopak v situaci, kdy na vás konkurence cílí, “krade” vám potenciální zákazníky a zvyšuje své povědomí na úkor vás?

Už z tohohle principu byste měli konkurenci začít vytlačovat u ukrajovat si celý svůj díl pomyslného krajíce!

Jak to zjistíte? Není nic jednoduššího, než zadat do vyhledávače název vašeho brandu a zobrazit si výsledky vyhledávání (tohle slouží spíše pro rychlou namátkovou kontrolu, protože do aukce vstupuje spousta proměnných). Nicméně v Google Ads můžete použít sofistikovanější nástroj “Statistiky aukcí”, který vám konkurenci ke konkrétnímu klíčovému slovu (příp. reklamní sestavě nebo kampani) detailně prozradí.

Nezapomínejte však, že konkurence je všude! Brandové kampaně použijte ve všech reklamních systémech, které využíváte (pro český trh zejména Google Ads a Sklik).

4. Zvýšení průměrné kvality skóre celého účtu

U brandových kampaní dosahují klíčová slova zpravidla nejvyšší skóre kvality! Korespondují totiž dokonale s informacemi na vašem webu, v ideálním případě také s názvem domény, což mají reklamní systémy tuze rády. 

Není tak tajemstvím, že kampaně v účtech obsahující tato vysoce relevantní klíčová slova pozitivně ovlivňují i další kampaně v účtu a přidávají jim na kvalitě. Jednoduše řečeno, bez brandové kampaně snižujete kvalitu celého účtu, což má za následek dražší ceny prokliku spojenou s nižší efektivitou řízení investic.

5. Hodně muziky za málo peněz

Pokud patříte mezi šťastlivce, kterým na brand konkurence necílí, pak jste v aukci sami a vaši nabídku nikdo nepřebije. O brandových kampaních je však známo, že se i přes možnou konkurenci průměrná cena prokliku pohybuje zpravidla maximálně v jednotkách korun.
K tomu všemu bývají brandová klíčová slova jedna z nejkonverznějších!

Může se klidně stát, že brandové kampaně se budou podílet na celkových objednávkách
v desítkách procent, přitom náklady na jejich provoz se budou pohybovat např. pouze do 10 % vašich investic.

Závěrem..

Co říkáte, povedlo se nám vás alespoň trochu přesvědčit? Pokud jste specialista, připravte si pro klienta k některým z výše zmíněných bodů také konkrétní příklad, který vaší prezentaci přidá na důvěryhodnosti. Pokud jste naopak z druhé strany stolu a nebyli jste o přínosu brandových kampaní přesvědčeni, pak věřte, že to s vaším byznysem myslíme dobře – jsme přece na jedné lodi! 🙂

18. 5. 2021 | autor: Libor Trlifaj