Václav Sochor ve #VISIcastu: Sázení jako zábava, tiskové zprávy jako rutina a reputace jako poslání

Šéf komunikace skupiny Tipsport Václav Sochor v rozhovoru pro aktuální #VISIcast přibližuje, jak se jeho mediální a PR kariéra promítá do jeho současného působení v oblasti kurzového sázení.


Sázení by podle Sochora mělo být vnímáno jako standardní forma volnočasové zábavy – podobně jako návštěva kina, shlédnutí sportovního utkání nebo absolvování výletu s přáteli. „Naším cílem je, aby sázení bylo zábavné, férové a transparentní. Věříme, že zodpovědný přístup je klíčem k dlouhodobé důvěře,“ říká Václav. 

Zdroj: https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/mediaboard-publishing/blogs/f7qcXQVlENnTTVxoneyrzudDuYsqwjBz

V roce 2023 se Václav Sochor nejlepším mluvčím soukromého sektoru, u veřejného a neziskového zabodoval Aleš Cimbala z pražského státního zastupitelství. PR týmem roku se blýsklo britské velvyslanectví na Malé Straně. Zdroj: ASCOPA



Transparentní komunikaci i Václavovo úsilí zlidštit celý sázkový byznys
ocenila mimo jiné oborová organizace PR Klub (ASCOPA) udělením titulu Mluvčí roku 2023

Mládí vpřed a rovnou do Londýna

Když se v roce 1994 chystala zahájit vysílání televize Nova, rozhodl se její ředitel Vladimír Železný složit svůj redakční tým v maximální možné míře z lidí, nezatížených spoluprací s předlistopadovým režimem. Vrhnul se proto mezi studenty vysokých škol a Václav, coby tehdejší studenta politologie, nastoupil do zahraniční redakce. 

Zprávy z blízké či vzdálené ciziny ovšem nebyly ve vysílání TV Nova zrovna prioritou. “Většinou jsme z agenturního servisu vybrali nějakou ptákovinu, přeložili ji a využili stejným způsobem, jakým dnes funguje zvířátko na konec,” baví se Vašek vzpomínkou na své novinářské začátky. Zároveň tak vysvětluje i důvod, proč slibně rozjetou televizi po roce opustil.

Screenshot 2025 08 21 at 5.33.11

Václav Sochor

 

Vlastně dost podobný personální problém, jaký řešila Nova, trápil totiž také českou redakci britského veřejnoprávního komplexu BBC. Tvořili ji tehdy z většiny profesně zkušení emigranti, ale scházela mladá krev. Václavovi se podařilo uspět ve výběrovém řízení, načež ho následujících dvanáct let mohli čeští posluchači slýchat z Londýna a pak z Prahy coby redaktora a moderátora. „Byla to mimořádná doba. Jsem si jist, že dneska bych v obrovské konkurenci brilantních mladých lidí neměl šanci se tam dostat. Ale – i tak bych to zkusil.“

Jaké byly začátky v zahraničí a jak náročná byla jazyková bariéra? “Byl jsem sice schopný anglicky bez problémů číst, ale s mluvenou angličtinou už to bylo o poznání horší, zvlášť když na mě promluvil někdo z Yorkshiru nebo dokonce ze Skotska,” směje se a současně zdůrazňuje, že každou nejen profesní výzvu je dobré vyzkoušet. “Jinak se člověk nejen nikam neposune, ale nedostane ani šanci zjistit, čeho může ve skutečnosti dosáhnout a jaké jsou vlastně meze jeho možností,” věří Vašek.  

Z médií do PR

Podobnou výzvou byla pro Václava i nabídka pozice šéfredaktora týdeníku Strategie, zaměřeného na obor médií a reklamy, jíž se ujal v roce 2007. “V médiích jsem sice aktivně působil, ale o reklamě jako oboru jsem toho moc nevěděl. Články o dění v tuzemských sdělovacích prostředcích se sice hezky čtou a píšou, ale Strategii primárně odebíraly reklamní či mediální agentury. Když nás reklamní segment živil, museli jsme se mu logicky a s jistou erudicí věnovat,” připomíná si další kariérní posun Václav. 

Kromě Strategie stihl šéfovat i časopisům BarlifeTravelFocus nebo uvádět odborný magazín Z1 Marketing na již neexistující zpravodajské televizi Z1, v níž řídil i redakci zahraničního zpravodajství. Pro Českou televizi moderoval pořad Média a svět a v Českém rozhlase vedl mezi lety 2011 a 2013 zpravodajskou stanici Rádio Česko (dnes ČRo Plus). Následně nastoupil jako publisher B2B titulů do vydavatelství Economia, kde zároveň působil jako šéfredaktor týdeníku Marketing & Media.

Screenshot 2025 08 21 at 5.34.11

Václav Sochor

 

Poté už následoval pomyslný přechod na druhou stranu barikády, když na příští tři roky nastoupil jako konzultant do PR agentury Bison & Rose. V roce roku 2016 byl jmenován šéfem komunikace skupiny Tipsport a o rok později se stal také předsedou správní rady stejnojmenné nadace. Jaký měl důvod pro ukončení aktivní novinářské kariéry? “Je pravda, že práce v PR je lépe ohodnocená než v médiích. Ale podle mě jde spíš o jednu z možných cest kariérního posunu,” myslí si Václav. 

Na co sázejí ženy

Pořádání tiskových konferencí a rozesílání tiskových zpráv Václav nepovažuje za podstatu své práce. Tou je podle něj dlouhodobé budování dobrého jména firmy a snaha o to, aby – i vzhledem k povaze jejího podnikání – hrála pozitivní roli ve společnosti a začala tak být i vnímána. Základ úspěšného PR tvoří podle Václava pořád ještě dobrý příběh a zajímavé informace. “Když to hodně zjednoduším, tak jakmile vstupují do hry peníze, PR končí a výstup, ať se tváří jakkoli, je placenou inzercí,” vysvětluje základní rozdíl. Takovým zajímavým příběhem je třeba „oznámení výsledků voleb“ týden před jejich konáním.

Screenshot 2025 08 21 at 6.27.26 scaled e1755752433140

Kromě sportovnch výsledků se možné vsadit i na výsledky voleb, rozvody místních celebrit nebo hádat, zda plánovaný festival proběhne i přes nepžízeň počasí.

 

Tipsport na základě chování sázkařů dokázal opakovaně velmi přesně odhadnout vítěze. Během posledních prezidentských voleb se díky mohutné marketingové kampani zaregistrovalo 37 tisíc nových klientů, kteří svůj první tiket vsadili právě na budoucího prezidenta. Firma za kampaň „Známe příští hlavu státu“ získala řadu ocenění včetně absolutního vítězství v soutěži Lemur – Česká cena za PR. Kampaň a predikci výsledků Tipsport chystá i k nadcházejícím říjnovým parlamentním volbám.

Prostřednictvím podobně netradičních sázek se Tipsport snaží prorazit i genderovou bariéru, kdy téměř devadesát procent sázejících tvoří muži (i když ženy prý rády sázejí např. na MMA souboje – nebo právě na volby). Především z  mužů se také rekrutují případní gambleři, ačkoli podle mezinárodních výzkumů jsou rizikovým hraním ve sportovním sázení ohroženy pouhá tři procenta z nich.“Reputation damage související s rizikovými hráči je reálně řádově vyšší než jakýkoli případný příjem z nich. Snaha o jejich podchycení proto není jen altruismem, ale primárně byznysovým rozhodnutím. Cílem, kterému se v dlouhodobém horizontu chceme alespoň přiblížit, je vyloučení hazardního prvku ze sportovního sázení,“ vysvětluje Václav. 

Firma proto investuje do vývoje systému včasné detekce rizikového chování, signalizovaného výrazným navyšováním vsazených částek během poměrně krátkého časového úseku. Cílem technologie je snaha pomoci sázkovkám do budoucna předejít zbytečným lidským dramatům. Držme jí palce!

Technologie se budou snažit mnoha podobnými způsoby předejít zbytečným lidským dramatům.
Držme jim palce!

Potřebujete zajistit komplexní řešení pro vaši značku?
Od analytiky, přes SEO až po kampaně s kreativou…
Napište nám!

Back to top