Chcete-li, aby lidé v obchodě co nejvíce kupovali určitý druh zboží, musíte jim ho vystavit tak, aby je to lákalo. A k tomuto rozhodnutí dospějete pouze na základě důkladného testování. Testuje se všude a pokud se zabýváte online marketingem, mělo by testování být vaší mantrou.

Dnešní článek věnujeme přehledu, co všechno můžete testovat na Facebooku. Konkrétně v rámci FB Ads, které jsou stále populárnější a konkurentů na tomto poli přibývá. Díky A/B testování zjistíte např. které reklamní titulky, obrázky, call-to-action prvky nebo texty reklamy fungují nejlépe.

Pokud jste již zkoušeli na Facebooku vytvořit reklamu pro vaše produkty/služby, tak mohlo být těžké vědět dopředu, který design reklamy nebo demografické cílení bude fungovat lépe. Přesně pro tyto případy je A/B testování ideální.

Uveďme si příklad. Máme dvě reklamy s cílem stažení aplikace. Každá má jiný obrázek i text.

Untitled

Díky testování je velmi dobře vidět výsledek těchto dvou reklam.

Rozpočet pro každou z reklamy byl 2 000 Kč. Kliknutí na reklamu stálo u reklamy Test 1 8,4 Kč a u Test 2 až 10,7 Kč. Za konverzi jste zaplatili u reklamy Test 1 71,4 Kč a u Test 2 dokonce 125 Kč.

Pokud byste netestovali a spustili pouze reklamu Test 2, tak s rozpočtem 5 000 Kč získáte 467 kliknutí a jen 40 konverzí oproti reklamě Test 1, kde byste získali téměř dvakrát tolik (70). Přicházíte tím o lepší výkon svých reklam
a hlavně vám testování ušetří velké peníze!

Mezi faktory, které nejčastěji ovlivňují výkon kampaně, patří tyto:

  • Země
  • Přesné zájmy
  • Mobile OS
  • Věkové kategorie
  • Pohlaví
  • Obrázky
  • Nadpisy, texty
  • Stav vztahu
  • Vstupní stránky

Rozhodnete-li se otestovat nové reklamy na Facebooku, postupujte po jednotlivých krocích:

1. Určete si cíl testování

Země, věk, zájmy, obrázky, texty apod. Pokud jsou vaše rozpočty velmi omezené, vyberte cíl, který by mohl mít největší dopad na vaši ROI.

2. Neztrácejte čas zbytečným testováním

Pokud prodáváte dámské boty, je zbytečné testovat pohlaví. Pokud je váš cílový trh jen v Praze, nemá smysl testovat jiné země.

3. Testujte, experimentujte

Při testování vyzkoušejte opravdu rozdílné varianty. Například obrázek se zvířetem vs. s člověkem. Je celkem zbytečné zabývat se třeba jen pozadím z bílé vs. světle modré. To stejné platí i u textů.

4. Vylaďte výsledky testu

Nasbírali jste dostatečný počet dat a jasně vám vyplynulo, že obrázek s pejskem vyhrál. Nyní zkuste obrázek ještě doladit. Co přesně se jim na obrázku líbí? Co může vadit? Pokud jste testovali věk a nejlépe fungovalo cílení na 18 – 40 let, zkuste věkovou skupinu ještě více zúžit.

5. Testování nikdy nekončí.

I když jste nyní našli nejvhodnější reklamu, nezapomeňte, že životní styl obzvlášť na Facebooku se velmi rychle mění. Lidé mohou být z obrázků pejsků na FB unaveni a přestanou na reklamy reagovat. Proto nezaspěte a v testování reklam po nějaké době pokračujte.

6. 1. 2016 | autor: Lucie Sedláčková