K palci se už před nějakým tím pátkem přidali i srdíčko, vychlamánek, pan udivený, smutníček a mrzout. Nově by se tyto reakce mohly rozrůst o dalšího člena – Downvote. Facebook se už pustil i do jeho testování.

Co když se mi to nelíbí?
Ne s každým příspěvkem nebo komentářem na Facebooku lze tak úplně souhlasit. Známe to všichni. Jenže jak rychle vyjádřit vlastní nesouhlasný postoj, aniž bychom museli psát dalekosáhlé komentáře? Downvote má usnadnit komunikaci právě ve všech takových případech. Sociální síť se už pustila i do jeho testování. Zatím na něj můžeme narazit pouze v komentářích pod veřejnými příspěvky stránek (ne uživatelů ani skupin) v USA.

                                                                 Zdroj: Forbes.com

Co Downvote umí?
Tlačítko umožňuje uživatelům Facebooku upozornit na nelíbivé až nevhodné komentáře. Po zakliknutí buttonu se komentář skryje. Zároveň uživatel může svou reakci blíže specifikovat. Důvodů je hned několik. Obsah komentáře mohou označit za urážlivý, zavádějící nebo absolutně mimo téma. Stejně tak mají možnost komentář zpět zobrazit.

                                                                                Zdroj: Forbes.com

Kliknutí na Downvote se nikde u příspěvku nezobrazí. Ví o tom pouze sociální síť. Uživatelé ani vlastníci stránky také nevidí, kolikrát byl určitý komentář tlačítkem označen. Facebooku by toto opatření mělo pomoci nejen co do rozpoznání vhodnosti komentářů. Varovat by mohlo také před případnými Fake News (tzv. falešnými zprávami).

15. 2. 2018 | autor: Martina Konečná