Jak pracovat s remarketingem? Proč je důležité měřit úspěšnost odkazů na podstránky? Jak nastavit vlastní metriky? Jak upravit funkce přepsání UTM? Jak exportovat z Google Analytics do API? A vůbec, jak si ulehčit práci v Google Analytics jste se mohli dozvědět na přednášce uznávané PPC Specialistky Veroniky Brindzové. Verča prezentovala ve čtvrtek
22. února v Brně téma „Tipy z Google Analytics pro PPC specialisty“.

V Google Analytics (GA) porovnáváme data ze všech placených i neplacených systémů. Všechny informace najdeme na jednom místě a díky jednoduchosti, přehlednosti a rychlosti je Google Analytics pravá ruka PPC Specialisty.

1. TIP: Remarketing

Abyste mohli Analytics využívat, musíte propojit Analytics s Google AdWords. Následně je třeba remarketing zkontrolovat ve Správce
-> Služba -> Údaje o měření -> Shromažďování dat.

Proč využívat remarketing přes Analytics?

Můžete sledovat dimenze a metriky Google Analytics, vytvořit si vlastní parametry pro dynamický remarketing a využívat vlastní dimenze a metriky. Těch můžete vyžít až 250. Remarketingová publika lze vytvořit dle 6 faktorů. Jsou jimi chování, událost, e-commerce, akvizice, demografie a zdroj. Publik můžete vytvořit až 2 000. Pozor si však dávejte na příliš malá publika a na jejich překombinování.

Co ale když víte, že dané publikum už nikdy nevyužijete a rádi byste ho nadobro smazali?Jděte do nastavení publika, zavřete segment, deaktivujte a poté se vám zobrazí tlačítko smazat.

V případě, že řešíte remarketing na jednostránkovém webu, využijte scroll tracking. Vytvořte událost a zvolte z kolika % váš web uživatel viděl. Nebo využijte Google Tag Manager. Pokud potřebujete rychle vytvořit publika můžete využít 50 Verčiných vzorových remarketingových publik.

2. TIP: Vypočítané metriky

Jestliže vám chybí v Analytics potřebná metrika, vytvořte si ji. Jděte
do Admin -> View -> Calculated Metrics.

Abyste mohli vytvořit metriku, potřebujete práva pro úpravu na úrovni dat. Nyní ale pozor – pro výpočet metriky, nelze použit již vypočítanou metriku. Myslete na to, že do Google Analytics nejde poslat záporná metrika. Také pamatujte na to, že vámi vytvořenou metriku nenajdete ve výchozích přehledech. Musíte si vytvořit svůj vlastní. Metriku nelze použít do segmentu nebo do publik v remarketingu či pro zasílání upozornění do mailu.

Vypočítat si můžeme nejen podíl nákladu na obratu (PNO), počet návštěv bez okamžitého opuštění a poměr návštěv a prokliků, ale i průměrný počet transakcí na uživatele, průměrnou tržbu na uživatele nebo míru splnění cíle na uživatele.

3. TIP: Odkazy na podstránky

Často nám přivádí mnoho uživatelů, přesto jsou přehlížené. Odkazy na podstránky sledujte v Akvizice -> Adwords -> Odkazy na podstránky. Sledujte výkonnost odkazů v jednotlivých kampaních za různá časová období – zobrazení, kliknutí a hlavně CTR (míra prokliku). V případě, že CTR klesá, je velmi pravděpodobné, že se odkazy v budoucnu přestanou zobrazovat. Testujte, vyměňujte a zkoušejte!

4. TIP: Funkce přepsání UTM parametrů

V Google Analytics je v některých případech vhodné využít manuální UTM parametry. Bývají to například sezónní služby nebo Gmail kampaně. Manuální značení kampaní dostane vždy přednost před automatickým značením.

5. TIP: Chytrý pomocník

Jako poslední TIP si Verča připravila využití chytrého doplňku pro Google Chrome – Da Vinci Tools. Toto rozšíření je podobné již známému Table Booster. Nabízí však mnoho vychytávek nejen v Google Analytics a Google Tag Manageru, ale i v Optimise, Data Studiu, Surveys nebo Attribution a Audience Centre. V Google Analytics si s ním například přichytíte záhlaví, vytvoříte teplotní mapy, sbalíte tabulku v případě porovnání hodnot, exportujete data do API (Application Programming Interface) nebo nebudete trackovat své návštěvy v GA. Co všechno tento chytrý doplněk nabízí se dozvíte zde.

5. 3. 2018 | autor: Viktorie Peterová