Za poslední rok se toho mnoho změnilo. Online grafika například přišla s potřebou tvorby „virtuálních pozadí“ pro aplikace online meetingů, roztrhl se pytel s infografikami vysvětlujícími COVID opatření, jako je nutnost dezinfekcí, grafů, masek a pod. To vše ovlivňuje i sociální sítě, takže co všechno se změnilo na sociálních sítích a jak se změnili samotné posty?

Takže naše otázka zní, vznikly nějaké nové trendy nebo jde jen o „facelift“ těch stávajících?

Bold colours

Prim hrají barvy. Trendem je 1 nebo maximálně 2 výrazné barvy v grafice postu. Nejvíc se tento trend projevuje v herním prostředí, zábavou nebo s nápoji pro mladé atd. Agentury bold colours prostě milují ☺

 

 

Tlumené barvy

Zároveň však jsou “in” pastelové odstíny pro přírodní produkty nebo posty týkající se ochrany životního prostředí, recyklace, wellness, kosmetiky apod. Propagace podobných produktů výraznými barvami by totiž působila spíš agresivně než zklidňujícím a relaxačním dojmem. Sice se “pastelky” využívají delší dobu, ale nyní je jejich obliba na vzestupu. Vzestup mohou způsobovat i nástroje, které dělají grafika nebo grafičku z každého, třeba Canva, která je pastelových vzorů plná a tím začíná usazovat trendy.

Flat design

Flat design už chvíli populární je, ale teď zažívá svou TOP slávu. Jedním z nejlepších nástrojů, jak odkomunikovat složité či zdlouhavé firemní informace veřejnosti nebo managementu je právě Flat 2D grafika. Je čistá, elegantní, a na fotkami již promořeném sociálním prostředí spíše upoutá pozornost. My ve VISI ji prostě milujeme!

 

3D grafický design

Trend v podobě 3D grafiky začal dominoval roku 2020, nicméně letos se očekává enormní nárůst jeho využití. Stejně jako flat design i 3D grafika nabízí nekonečné možnosti a prostor pro ztvárnění vize. Nahrává tomu i skutečnost, že software pro vytváření 3D elementů je čím dál dostupnější. Jedním z nich je například program Adobe Dimension. Podle hesla: Přidej prostor a hned je to zajímavější!

 

Geometrické tvary všude!

Infografika, která je teď i díky „karanténním časům” využívána častěji, je doplňována různými jednoduchými geometrickými tvary. Návrat k minimalismu šedesátých let tak zažívá renesanci a abstraktní tvary spojené s geometrií se vrací do portfolia designérů. Oblíbené jsou pro například pro propagaci produktů a to jak podklad tak i umělecký prvek.

Klasika, která se nemění a neměli bychom ji podceňovat. 

Typografie

Typografie je prostě buď skvělá a dokáže vytvořit celý design, nebo ho může pohřbít. Pořád platí pravidlo nepoužívat více než 2 typy fontů. Tím podpoříte větší estetičnost a profesionální vzhled. O tom, že Comic sans nepovažujeme za font, který by se měl někde ještě objevit, psát nebudeme ☺

Využití barev

 Je dobré se zamyslet co tvoříme, pro koho a pokud si nevíte rady „Munselův kruh“ je vždy dobrým odrazovým můstkem. Zvolte si spektrum s jednou dominantní barvou v čele a držte se ho. Nebo jděte do kontrastů, případně využijte 2 barvy z jedné palety barev a 1 kontrastní barvu do trojice. 

Čisté rozložení

Rok 2021 i roky před ním nemá rád přecpané koláže, to vždy zavání problémem. Pamatujte, že méně je někdy více, a že design potřebuje dýchat. Důležité je mít na paměti pro jakou platformu vizuál tvoříte. Pokud je součásti „FB, IG, Li postu“ i text, musíme myslet na to, že každý prvek potřebuje svůj dostatečný prostor.

Animace

V jednu chvíli zahltili prostředí sociálních sítí a byli téměř všude. Animace dokáže vdechnout postu život. Není však nutné je násilně použít za každou cenu. 

Závěr

Je zábavné sledovat, jak se svět grafiky v onlinu bude vyvíjet. My pořád čekáme na nějakou total grafickou vychytávku, která nás všechny zvedne se židlí ☺ tak čekejte s námi a mezitím tvoříme super trendy design. 

2. 6. 2021 | autor: Viktória Kopernická