Poté co se používání Insta Stories stalo běžnou záležitostí, čas strávený  uživateli na této sociální sítí se téměř zdvojnásobil. A to samozřejmě nabízí prostor pro kreativní řešení v rámci reklamních kampaní.

Insta Stories jsou všude

Interakce mezi lidmi na Instagramu díky Insta Stories vzrostly. Umístěny jsou hned nahoře a pravděpodobně většina z nás sleduje nejprve je a až potom scrolluje feed. A vlastně i tam už jsou, proscrollujeme pár příspěvků a jsou tam znovu. Reklama v Insta Stories už taky není horkou novinkou.

Nastává revoluce?

Co ale bude nového, kromě již mnoha jiných (Face filtr tedy efekt rozmazaného pozadí, možnost označování produktů), je přizpůsobení formátů z Facebook Ads.

O co vlastně jde?

Jedná se o možnost použití reklam, které už rotují na IG nebo FB. Fotky a videa, která chcete použít do Insta Stories Ads se zoptimalizují a zobrazí jako full screen reklamy. Formát Insta Stories je orientovaný na výšku v poměru 9:16, což by v případě čtvercových a na šířku orientovaných reklam ořezávalo kreativu ne zrovna šťastně. Teď se to dá i automaticky, a to tak, že v takových případech se obrázek zmenší a ve zbývající části plochy se objeví text – popisek z FB nebo IG postu. V případě, že formát reklamy je přizpůsoben Insta Stories, nic se nemění.

 

Mohou si tedy grafici dát nohy na stůl a relaxovat?

Automatické „přizpůsobení formátu“ běžících reklam je jistě zjednodušení práce, ale řekněme si to upřímně – pokud je něco šité na míru, je to vždy lepší. To otevírá diskusi na téma videí v Insta Stories, protože ta jsou stále doménou YouTube, a tedy i reklamy v šířkovém formátu. Mnohé brandy využívající video ads v Insta Stories je tvoří právě pro tento formát na výšku, případně čtverec.

Uživatelé se ale přesouvají stále více na mobily a je možné, že se formátová změna odehraje i na tomto poli – že by otázka času?

Každopádně o novinkách v Insta Stories ještě uslyšíme!

11. 5. 2018 | autor: Viktória Kopernická