Mnoho z vás si jistě nějakou dobu pohrávalo s myšlenkou inzerce ve vyhledávání na Bingu. Ne vždy se však tento krok podařilo dotáhnout do zdárného konce. Pojďme si tedy říct PROČ a hlavně JAK jednoduše inzerovat v Bingu.

Začneme otázkou PROČ?

Samotným vyhledávačem Bing se tvůrci od Microsoft snaží překonat Google a přicházejí s některými revolučními kroky, o kterých se dočtete v mnoha zdrojích. Hlavními argumenty pro inzerci v Bingu jsou jednoznačně:

  • fungování na třech vyhledávačích zároveň (Bing, Yahoo a AOL),
  • přes 5 mld vyhledávání měsíčně,
  • méně konkurenční prostředí = levnější cena (někde až o 35 %)
  • uživatelé těchto vyhledávačů nakupují až o 36 % více,
  • 34 % světového trhu na desktop vyhledávačích, vyskytuje se zde zpravidla vzdělanější publikum s vyššími příjmy,
  • oslovíte až 60 mil uživatelů, které přes Google neoslovíte
  • a můžete ve vyhledávání nastavit dokonce věkové filtry

Je nutno dodat, že statistiky jsou celosvětové a velká část bude zastoupena USA trhem, nicméně díky kompatibilitě s Google Ads se z Microsoft Ads stává nástroj, se kterým můžete jednoduše oslovit nové zákazníky.

Nemusíte bát žádného speciálního zakládání kampaní. Kampaně v Google Ads vám určitě běží a pro Bing není nic jednoduššího, než si importovat stejné jako z Google Ads:

Přihlásíte se do vašeho účtu Google Ads přímo v Microsoft Ads:

Vyberete konkrétní podúčet:

Tady byste měli zbystřit. Microsoft Ads totiž nepodporují CZK, takže veškeré vaše bidy z původních kampaní se překlopí na nabídky v EUR. Proto je po dokončení importu důležité všechny kampaně přebidovat.

V dalším kroku zvolte, zda chcete importovat všechny kampaně nebo chcete vybrat jen některé z účtu. 

Protože v účtu prozatím nemáte žádné kampaně, můžete nechat defaultně zaškrtnuté checkboxy,  přidat čtvrtý v pořadí, který nenaimportuje smazané kampaně z Google Ads.
Pokud však chcete kampaně pravidelně aktualizovat a využívat pravidelný import, potom si můžete zvolit libovolné nastavení.

Naplánujte si pravidelný import abyste nemuseli duplicitně optimalizovat Google Ads i Bing a nebo zvolte např. místo Weekly variantu Now anebo Once a kampaně si můžete optimalizovat individuálně dle potřeb.

A je to! ??  Kampaně máte v rozhraní Microsoft Ads a můžete směle inzerovat. Před tím však doporučuji zkontrolovat zmíněnou měnu a alespoň základní nastavení kampaně.

19. 9. 2020 | autor: Libor Trlifaj