Tentokrát přinášíme praktický TIP pro všechny správce rozsáhlých e-shopových produktových kampaní. Je jím hromadný import produktových inzerátů do systému Sklik. Nejenže vám tento import usnadní a urychlí tvorbu kampaní, ještě díky němu budete mít navíc v produktových kampaních i pořádek.

Nejprve je potřeba získat XML Feed, ze kterého budete kampaně vytvářet. Tento XML dokument nahrajte do Excelu. (Data -> Ze souboru -> Ze souboru XML). Po importu XML dokumentu, budete pracovat primárně s položkami CATEGORY TEXT a MANUFACTURER. Tedy v případě, že chcete strukturovat kampaně podle ceny výrobků nebo podle kategorií na webu.

1. Krok

  • Ze sloupců ve feedu označených jako CATEGORY TEXT a MANUFACTURER vyberte požadované názvy reklamních sestav.
  • Označte celý sloupec CATEGORY TEXT nebo MANUFACTURER a vybraný sloupec zkopírujte a vložte do nového listu.
  • Do šablony, která je vám k dispozici ZDE, vložte do listu EXPORT položky CATEGORY TEXT nebo MANUFACTURER jako reklamní sestavy do druhého sloupce Ad Group.

  • Dbejte na to, aby se reklamní sestavy neduplikovaly. V případě nejistoty, označte celý sloupec, klikněte na kartu „Data“ a vyberte „Odebrat duplicity“.
  • Po vložení reklamních sestav a kontrole případných duplicit, vložte libovolný „Název kampaně“.
  • Tento poslední list s názvem EXPORT importujte do AdWords Editoru a nastavte CPC. Následně kampaň vyexportujte a importujte do systému Sklik jako klasickou kampaň.

2. Krok

  • Do již zmíněné šablony vložte názvy CATEGORY TEXT nebo MANUFACTURER z listu EXPORT do listu Výpočet – MANUFACTURER.
  • Po vyplnění dalších sloupců jako je skladová dostupnost nebo cenová hladina, zkopírujte hodnoty z buňky „Párovací vzorec“ do PI – CATEGORY TEXT pod buňkou „Product Group“ a doplňte AdGroup (1 cenová hladina = 1 reklamní sestava) a Product Set label, což je popis produktové skupiny v rozhraní Skliku.
  • Z listu Výpočet – MANUFACTURER zkopírujte hodnoty z buňky „Párovací vzorec” do listu PI manufacturer pod buňku Product Group, doplňte Ad Group a Product Set label, což je popis produktové skupiny v rozhraní Skliku.
  • Doplňte název obchodu (Číslo:Název obchodu) v listu PI – manufacturer/PI – categorytext ke všem produktovým skupinám. Získáte ho pro přihlášení do Zboží.cz -> Provozovna -> ID vašeho Eshopu (1234:Můj eshop s. r. o.) případně po exportu stávající PI kampaně z .csv souboru pod buňkou PLA shop.
  • Nyní je spárovací soubor připravený k importu do rozhraní. Celý obsah listu PI párovací list zkopírujte a vložte do nového Excel souboru jako hodnoty.
  • Soubor uložte jako Text v kódu Unicode. Potvrďte uložení a po zavření Excelu zvolte neukládat.
  • Uložený .txt soubor přejmenujte na .csv a klasicky importujte do rozhraní.

Tak co, povedlo se? Uvidíte, že stačí trocha praxe a hromadný import produktových inzerátů vám usnadní práci a ušetří čas například na vyhledávání dalších vychytávek!

Autorem tohoto návodu je Sklik konzultant Tomáš Hanzlík. Jeho původní článek najdete na blogu Seznamu.

5. 7. 2018 | autor: Viktorie Peterová