O tom, že Lovebrand nevybudujete přes noc a stojí za tím hodně práce všichni víme, přesto je dobré vždy nahlédnout do kuchyně těch, kteří úspěšně vedou své značky. 

3. ročník konference Jak budovat lovebrand? kterou má na svědomí GrowJOB Institute jsme si užili sice z našich obýváků, ale díky skvělému zpracování to byl i tak užitečně strávený čas.

Během večera jsme shlédli 8 inspirativních řečníků, kteří mluvili nejen o tom, jak svou značku vybudovali, ale i často o těžkých začátcích. 

Role prvního řečníka se ujala Anna Šenk, která nám ukázala jak úspěšně implementuje metodiku Jacka Stacka (autora knihy Great Game of Business) v rámci projektu AlzaExpress. Celá metoda spočívá na zapojení všech účastníků projektu, kdy „hraním společné hry” plní cíle.  Sama Anička po roce běhu projektu říká, že se cítí být stále na začátku a budování lovebrandu je rozhodně maraton a ne sprint. 

„Lovebrand neexistuje” tato slova pronesl na začátek své prezentace známý lihovarník Martin Žufánek.  Sám raději používá slova jako je „síla značky” nebo „důvěra ve značku”. Martin uznal, že na začátku jejich podnikání byla velká chuť jít proti proudu, kdy v době největší poptávky po tuzemsku a vodky nabízeli zákazníkům kvalitní a cenově odpovídající produkt. Díky zatvrzelosti a přesvědčení, že „Žufánek nikdy nebude ve slevě” získala značka zdravé seběvědomí,  je to i jeden z jejich receptů, jak se stát lovebrandem. 

Příběh rodiny Valových je jak z ukázkové knihy pro tvorbu lovebrandu. Během jejich přednášky jsme se dozvěděli nejen historii vzniku značky SIKO, ale i o jejich vztahu k zaměstnancům, kde kladou velký důraz na komunikaci a jejich spokojenost. 

Člověk není zdroj. Toto téma rezonovalo přednáškou Lukáše Havránka z GrowJOB Institute, která byla spíše o nastavení postoje k zaměstnancům, kdy i z pohledu firmy je potřeba vnímat zaměstnance jako lidskou bytost a zajímat se o i jeho potřeby. Stejně to platí i v případě klientů. 

Kdo by neznal kontroverzního Janka Rubeše a jeho Honest Guide? Janek nám ukázal, že lovebrand může být i Praha, kterou svým svérázným způsobem představuje turistům, a ti si odváží z hlavního města netradiční zážitky, které v tradičním průvodci rozhodně nenajdou. Zapálení se, kterým Janek o svém projektu mluvil bylo neuvěřitelné. I to je jedna z přísad pro lovebrand, musíte své značce věřit, musí vás bavit, protože pak bude bavit i vaše zákazníky. 

O tom, že vás musí práce především bavit navázal skvěle Luboš Malý, který jak přiznal si ve své práci často i hraje. On si to, ale může dovolit, protože pracuje ve společnosti LEGO. A že se jedná opravdu o práci jeho snů nám dokázal, když nevěděl jaké mají zaměstnanci benefity. Proč? Protože ho to vlastně nezajímá a rozhodně se ztotožňuje s 3 základními principy, na kterých LEGO staví: pokora, odpovědnost, rovnost.

Finále večera patřilo Lukáši Hejlíkovi, který si připravil historicky první powerpointovou prezentaci. Lukáše všichni znají jako herce, ale on se před několika lety vrhnul i na gastronomii a vytvořil původně vedlejší projekt – Gastromapa Lukáše Hejlíka, která se stala lovebrandem. Sám Lukáš říká, že za úspěchem vidí především svou práci na sociálních sítích, kde poctivě on sám přispívá a především odpovídá aktivně na všechny komentáře.  Denně stráví několik hodin diskuzí s trolly a jeho odpovědi jsou vždy jedinečné.  Na otázku, proč se Gastromapa stala lovebrandem odpověděl Lukáš, velmi upřímně: „ „Je konstantní, transparentní, nezávislá a autentická,”

10. 1. 2021 | autor: Lucie Rezkova