Facebook nás nepřestává překvapovat. Snaží se, jak může, přesvědčit uživatele, aby mu dali ještě šanci. Tentokrát to zkouší přes kariéru. Je dost možné, že by se Facebook mohl stát jedním z uznávaných HR nástrojů budoucnosti.

Jistě jste zaznamenali zprávu, že Facebook přibližně před rokem spustil nástroj, který umožňoval přidávat nabídky práce. Tuto funkcionalitu však měli možnost využívat pouze v některých zemích. Po téměř ročním testování se Facebook konečně „pochlapil“ a spouští HR nástroj i v Čechách a dalších 40 zemích. Jaké jsou jeho největší výhody? Pojďme se na ně podívat.

Pohodlí nejen pro zaměstnavatele, ale i uchazeče

Velikou výhodou je vlastně samotné prostředí Facebooku. Příprava inzerátu je velice jednoduchá a přehledná. Stačí si v nastavení svého profilu přidat záložku „Kariéra“ a s editací inzerátu můžete hned začít.

Stejně kladně nástroj vnímají i uchazeči. Jako plus pro ně je, že na pozici je možné odpovědět přímo přes sociální síť pomocí několika kliknutí. Propojení se zaměstnavatelem pak může probíhat i přes facebookového messengera. Šetří se tím spousty času na obou stranách.

Další věc, na které Facebook zapracoval je, že si dokáže vytáhnout údaje o uchazeči přímo z jeho profilu. Odpadá tak zdlouhavé vyplňování osobních údajů, které mnoho zájemců odradí.

Viditelnost inzerátu přímo ve feedu

Inzeráty se zobrazují na Facebooku na různých místech. Můžete na ně narazit ve feedu, na MarketPlace. Primárně se ale jimi můžete probírat v záložce „Kariéra“, kterou najdete v levém sloupci nástrojů vašeho profilu. Zde si uchazeč podle filtru libovolně navolí, jaký obor by mu nejvíce vyhovoval, typ práce či místo. Svou novou kariéru může hledat i přes mobilní aplikaci. Pro mobilní rozhraní je tato služba velice přehledně zpracovaná.Nabídku práce je možné poslat do světa pomocí placené reklamy. Můžete si tak přímo vybírat region, který je pro vás relevantní a například i cílovou skupinu, kterou byste nejraději oslovili.

Lead na vaši stránku

Je dobré vědět, že pokud si uchazeč inzerát proklikne, automaticky ho přesměruje na facebookovou stránku společnosti, která pozici inzeruje. Myslete tedy i na obsah na firemních stránkách. Určitě vám větší službu udělá fungující stránka než ta, která se zakládá jen pro nábor. Spousta uchazečů chce vidět vaše výsledky, čím se společnost zabývá a jak vypadají lidé, kteří v ní pracují apod.  Přemýšlíte nad tím, jestli má tato funkce nějakou budoucnost? Určitě ano! Možná se budete divit, ale v USA hledá práci přes sociální sítě každý čtvrtý. I na českém trhu se tato novinka jistě brzy zabydlí. Nižší míra nezaměstnanosti nutí zaměstnavatele hledat nové cestičky a kanály, jak ulovit vhodné kandidáty. A právě Facebook se jeví jako ideální příležitost.

19. 4. 2018 | autor: Barbora Novotná