Facebook před pár dny spustil pro zadavatele reklamy zajímavou službu Custom Audiences, ve které si můžete vytvářet vlastní okruhy uživatelů a následně je oslovit reklamou.

O co tedy jde? Princip služby je jednoduchý – nahrajete seznam kontaktů z externího souboru (emailová adresa, telefonní číslo, Facebook ID) a služba vyhledá jejich účty přímo na Facebooku. Tyto seznamy se dají využít několika způsoby. Jste firma, ve své databázi máte stovky emailů, které odebírají váš newsletter a chtěli byste tyto lidi oslovit přímo na Facebooku, aby například lajkli vaši FB stránku. Výhodou takového okruhu uživatelů je možnost přesnějšího cílení a fakt, že oslovujete lidi, kteří vám dobrovolně dali svůj kontakt. Získání konverze by tak mělo být jednodušší než když oslovujete široký okruh lidí cílením jen podle věku, pohlaví, atd..

Okruhy uživatelů se vytvářejí v Power Editoru. Je to bezplatný nástroj s rozšířenými možnostmi pro vytváření a správu reklamy na Facebooku. Pokud jej chcete používat, tak musíte mít nainstalovaný Google Chrome s rozšířením Facebook Power Editor. Podrobnější informace o editoru najdete v této příručce přímo od Facebooku (anglický jazyk.). Po nainstalování ho najdete přímo v prohlížeči mezi ostatními nástroji nebo na tomto linku.

Facebook nové oknoOtevřete si Power Editor. Pro vytvoření seznamu klikněte na Custom Audiences a pak na Create Audience.

Nahrajte váš soubor (ve formátu CSV nebo TXT) a klikněte na Vytvořit. Vytváření seznamu trvá dost dlouho, může to být klidně i více než hodina. Záleží na objemu dat, které jste nahráli.

Facebook power editor

Nezapomeňte po hodině kliknout na tlačítko Check Updates neboť budete na výstup čekat 24 hodin jako já a až potom vás tam napadne kliknout 🙂

power editor

Pokud jste nahráli správně data, tak se vám zobrazí počet uživatelů ve vašem okruhu.

facebook power editor 1

Pak už můžete přímo v Power Editoru vytvořit reklamu cílenou na váš okruh uživatelů.

facebook - power editor 2

Custom Audiences je určitě zajímavá služba, která rozšiřuje dost omezené možnosti cílení reklamy na Facebooku. To, zda bude skutečně užitečná, se ukáže až v budoucnosti po testování ve více reklamních kampaních.

26. 8. 2014 | autor: Vít Novotný