Už jste se setkali s reklamou ve svém Gmail účtu, která vypadá jako právě příchozí email? Není to sice žádná novinka, ale zatím stále málo inzerentů tento typ reklamy využívá. Proto jsem se rozhodla přiblížit ji těm, co GSP ještě nevyzkoušeli nebo neví kde začít. ☺

Co je GSP reklama? Jedná se o typ reklamy v obsahové síti, kterou cílíme na mail.google.com /Gmail/. Zobrazuje se tedy uživatelům v Gmailu, ve složce Promo akce a je označena slovem Reklama.

GSP mail

Reklama má různé možnosti cílení: Demografické (pohlaví + věk), jazykové a geografické cílení, podle typu zařízení (počítač, mobil a tablet). Dále je možné cílit dle klíčových slov, kde vybereme základní klíčová slova. Například u e-shopu s oblečením využijeme slova jako „móda“, „oblečení“ apod. Další možností cílení jsou témata dle rozdělení Googlu (např. Móda a styl, Cestování apod.). Jako poslední možností cílení jsou domény (které navštěvují naši klienti, můžou být i konkurenti).

Výhody a nevýhody GSP reklam:

+ reklama je v Gmailu zvýrazněná

+ platíte za první kliknutí na reklamu (otevře se jako klasický email), neplatíte za opakované kliknutí

+ uživatel může reklamu přeposlat svým známým

+ zatím nižší počet konkurentů a tím i cena za proklik

+ možnost cílení jako u kampaní v obsahové síti (zájmy, klíčová slova, témata, domény) kromě remarketingu

+ formáty reklam mohou obsahovat více informací a textu než v klasické bannerové či textové reklamě.

 

  • Reklamy se zobrazují v Gmailu v panelu Promo / Hromadná pošta a někteří uživatelé můžou mít tento panel schovaný a reklamu tak neuvidí nebo se do této složky příliš často nedívají

 

Postup pro nastavení GSP kampaně v Google AdWords:

  1. + Nová kampaň – v Obsahové síti
  2. Nastavte denní rozpočet (vše jako u klasické kampaně v Obsahové síti).
  3. Vytvořte reklamní sestavu + cílení (klíčová slova, témata, domény apod.) + na Umístění zadejte mail.google.com
  4. Vytvořte reklamy – Galerie reklam a vybereme formát Gmail reklamy

GSP typy reklam 2

Můžete si vybrat z těchto formátů:

GSP formáty 3

Formát reklamy: produktové info + text + logo, potřebujete:

Logo 144 px x 144 px, text, Obrázek 650 px x 300 px až 4 obrázky.

 

TIPY:

  • Pro různé typy cílení doporučujeme rozdělit do sestav.
  • Klíčová slova vybírat spíše obecná než specifická.
  • Upravte reklamy a jejich texty dle cílení v jednotlivých sestavách.

 

Snad vám tento článek pomohl a GSP kampaň alespoň otestujete. Pokud byste si i přesto nebyli jistí nastavením nebo výkonem GSP kampaní, ráda vám na vaše dotazy odpovím. 😉

8. 6. 2016 | autor: Lucie Sedláčková