Možná jste si už všimli, že Google se rozhodl zrušit oblíbený nástroj Keyword Tool pro Adwords a nahradil ho nástrojem Keyword Planner. Co všechno se změnilo ?

Keyword Tool patřil mezi základní nástroje při výzkumu klíčových slov pro všechny webkonzultanty. Google se rozhodl, že nám trochu zkomplikuje život a nahradil ho novým nástrojem Keyword Planner (česky Plánovač klíčových slov). Chcete-li plánovač používat, tak musíte být přihlášeni v Google Account. Ve starém Keyword Toolu to nutné nebylo.

Pokud si nyní otevřete starý nástroj, tak se vám zobrazí buď upozornění o novém plánovači:

Screenshot keyword tool seznam

Nebo se vám hned zobrazí nová verze:

Keyword Planner - úvodní obrazovka

Jaké novinky najdeme v plánovači ?

Jak můžete vidět na obrázku, tak k dispozici jsou tři možnosti použití.

Vyhledávání klíčových slov

Zde najdete to nejdůležitější – možnost analyzovat klíčová slova, objevovat nová a získávat údaje o vyhledávanosti. Oproti staré verzi se změnilo hlavně rozvržení stránky. Počet vyhledávání se zobrazuje už jen v přesné shodě a nevidíme údaje o globálním objemu vyhledávání.

Starý - původní keyword tool

 

Starý vs. nový

Výkonnost klíčových slov

V této části naleznete přehled o tom , jakou výkonnost budou mít vaše klíčová slova v síti AdWords. Nastavíte si cenu za proklik, měsíční rozpočet a vidíte odhad toho, kolik kliknutí budete mít za jeden den, jaká bude průměrná cena, míra prokliku nebo průměrná pozice.

Keyword Planner odhady

Odhadněte výkonnost klíčových slov

Kombinace klíčových slov

Toto je asi nejzajímavější novinka v plánovači. Můžete si určit až tři skupiny klíčových slov a nástroj vám automaticky vygeneruje všechny možné kombinace těchto slov. Užitečné je to hlavně při správě velkých kampaní se stovkami klíčových slov.

Nejdříve si vytvoříte seznamy slov :

Keyword Planner kombinace slov

A tady je výsledek kombinace:

Keyword Planner výsledek kombinací

I po změnách zůstává Plánovač klíčových slov důležitým nástrojem v online marketingu a díky kombinacím slov je ještě užitečnější.

26. 8. 2014 | autor: Vít Novotný