Návštěvnost stránek si umíte jednoduše zjistit, jste-li jejich administrátor. Vložíte Google Analytics nebo jiný analytický nástroj
a jednoduše měříte. Dá se ale zjistit návštěvnost stránek, pokud s nimi nemáte nic společného?

Důvodů, proč chcete nebo potřebujete zjistit návštěvnost cizího, konkurenčního webu, může být několik. Některé souvisejí se SEO, jiné s reklamou, v zásadě se bavíme o:

  • koupi reklamy- textové či banerové,
  • partnerství a affiliate,
  • koupi samotného webu,
  • odhadech pro vlastní online-marketingové plány,
  • analýze konkurence či porovnání s konkurencí.

Některé weby, hlavně ty větší, mají statistiky veřejně přístupné kvůli prodeji online reklamy, jsou dostupné na  NetMonitor. Bohužel, čísla návštěvnosti nenajdete pro každý webu, a tak můžete celkovou návštěvnost stránky pouze odhadovat. I to může být vodítkem, ale přesnost samozřejmě výrazně klesá.
ukázka dat NetMonitor

V případě, že máte reálný zájem o umístění inzerce nebo obchodní spolupráce s daným webem, asi by neměli mít problém vám statistiky návštěvnosti
poskytnout. Pokud vám však jde pouze o konkurenční srovnání, spolehnout se budete muset na některý z těchto nástrojů:

SimilarWeb.com

Stránka SimilarWeb.com je známá a docela zajímavá služba nejen na odhad návštěvnosti webu, ale i jeho původu,
klíčových slov a podobně. Musím říct, že odhady jsou zcela relevantní.

ukázka dat SimilarWeb

Alexa.com

Dalším známým hráčem je Alexa.com , které již dnes patří pod Amazon. Umíte si svůj web porovnat s konkurencí nejen
podle návštěvnosti, ale i jiných metrik. 7 dní máte zdarma, pak jsou měsíční platby od 10 do 150 dolarů.

data Alexa

Samozřejmě, nástrojů na odhad návštěvnosti můžete „vygúglovat” poměrně dost (např. www.trafficestimate.com ), ale tam už bych byl docela opatrný při odhadech a číslech, které reportují. Na Small Bizzy Trends  vyšel krátký článek o dalších možnostech, nic světoborného se však nedozvíte.

Pro hrubé porovnání návštěvnosti lze využít i data služeb Navrcholu.cz či Toplist.cz. Ani zde však nenajdete všechny weby. Spíše zde hledejte větší weby s dlouhodobou historií, kdy tato počítadla byla hlavním zdrojem dat návštěvnosti webových stránek.

screen-toplist screen-navrcholu

Chcete-li však zjistit návštěvnost stránek v daném oboru, mohou být i tato počítadla zdrojem relevantních informací.

Velmi hrubým porovnáním může být také to, že si vezmete například 100 nejhledanějších relevantních klíčových slov, zjistíte si jejich přibližný měsíční objem vyhledávání, porovnáte pak pozice webu na tato slova, a to vám může dát velmi hrubou představu o návštěvnosti.

Tato metoda je však velmi hrubá a orientační, neboť lidé dnes stále více používají k vyhledávání konkrétnější, longtailové fráze, mobilní vyhledávání
rovněž ovlivňuje celkové vyhledávání, hledané dotazy na mobilech jsou jiné než na desktopech, lokalizace a customizace mění v podstatě každé jedno hledání a kromě textových výsledků vyhledávání vidíme ve výsledcích vyhledávání i mapy, obrázky, recenze a hlavně reklamu. Toto vše činí jakékoliv odhadování návštěvnosti podle pozic na klíčová slova nemožné.

Pokud vám tedy konkurence u piva neřekne informaci o své návštěvnosti a nenajdete je například v NetMonitoru, doporučuji se raději soustředit na svůj byznys a zapomenout na bezvýznamné porovnávání se …

15. 7. 2016 | autor: Michael Muselík