Více možností pro PPCčkaře, méně práce pro programátory. Tak by bylo možné nejžhavější novinky ve světě PPC shrnout v jedné větě. Stalo se toho ale mnohem
víc… Co dalšího?

Adwords:

Je možné nastavit pokročilé manuální optimalizace kampaní. To znamená, že se rozšířil prostor pro text u reklam ve vyhledávání. Můžete
zobrazit 2 nadpisy o délce 30 znaků a napsat popisek o délce 80 znaků. Je to malý krok pro člověka, velký pro PPC.

Od roku 2016 Google nákupy umožňují vytvoření vlastních pravidel přímo v Google Merchant Centru. PPC specialisté si tak mohou sami
spravovat zdroj bez pomoci programátorů a to je velké usnadnění naší práce.

Novinkou v oblasti obsahové sítě bylo zobrazování remarketingových kampaní v jiných sítích než jen GDN. Vše proběhlo hladce a automaticky.
Stejnou rychlostí jako tato novinka přišla, také zanikla, protože na ni Seznam.cz zareagoval. Tak třeba někdy příště.

Na Googlu ve vyhledávání nám zemřel (R.I.P.) celý pravý sloupec a byl nahrazený čtvrtou reklamou na TOP pozicích v případě vysoké
relevance.

Další skvělou novinkou je, že na Youtube je možné využívat průzkum povědomí o značce (Brand lift surveys). Můžete si navolit, s kým se
chcete srovnávat (částečně), a následně se uživatelům, kteří již vaši reklamu viděli, zobrazí krátký dotazník. Dostanete tak zpětnou vazbu, jak je vaše
značka známá. Podmínkou je denní rozpočet vyšší než 25 000 Kč.

Sklik:

Nové statistiky hledanosti
nabídnou více informací a možnost porovnání dvou dotazů mezi sebou. Můžete si také zobrazit statistiky až rok nazpět místo pouhých dvou
měsíců. Budete tak mít daleko lepší přehled.

Rozšířilo se volání z mobilu – Click2Call, který je kopírován z Adwords.

Uživatel, který vyhledává reklamu na mobilu, už nemusí proklikávat inzerát, ale stačí, když klikne na ikonu telefonu a hurá, volá.

V Kampaních, Sestavách, Inzerátech, Klíčových slovech a Umístěních naleznete pokročilé filtry ke statistikám. Produktové inzeráty jsou už i na tabletech. Jsou tedy pokryté všechny nejdůležitější platformy – desktop, mobil a tablet.

Bannery
se nám množí. Podporované formáty se rozrostly o 2 nové rozměry. Jaké? Mobil leaderboard 320×50, který je, jak název prozrazuje, vhodný
pro mobily a leaderboard 970×210.

Zaujalo vás něco z těchto novinek? To jsme rádi.

Chcete se dozvědět více informací? Ozvěte se nám.

1. 8. 2016 | autor: Michal Kalijanko