Pinterest není žádným nováčkem na poli sociálních sítí. Virtuální nástěnky, kam si můžete připínat obrázky, které se vám líbí, oslovují vás a ukazují produkty, které si chcete koupit, si zamiloval celý svět jako zásobník inspirace a nápadů.

Většina koncových uživatelů aktivně hledá řešení problému nebo nápady, jak trávit volný čas, a jsou více přístupní fázi rozhodování, proto je snadné je změnit na potenciální zákazníky.  

Cílová skupina na Pinterestu

Na začátku roku 2020 bylo na Pinterestu celosvětově přibližně 320 milionů aktivních uživatelů a  do konce roku se počet zvýšil o dalších 100 milionů uživatelů. Pro porovnání Pinterest má nyní celosvětově více aktivních měsíčních uživatelů než Twitter a Snapchat dohromady. 

Pro náš trh jsou určitě důležitá dostupná data z roku 2019, díky kterým víme, že Pinterest v České republice využívá měsíčně 1,2 milionů aktivních uživatelů. Z toho 73 % tvoří ženy do věku 45 let. Mluvíme o produktivních ženách, matkách, které často mají na starost péči o domácnost a její rozpočet. Jsou zodpovědné za nákupní chování celé rodiny.

Firemní profil 

Stejně jako na ostatních sociálních sítích i v případě Pinterestu je možné si založit firemní účet, kde může pomocí pinů oslovovat potenciální zákazníky. Stačí si založit účet a vytvářet piny, které vždy budou odkazovat na vaší webovou stránku a zvyšovat tak její návštěvnosti.

Pokud jde o zásah a dosah vašich pinů, tak můžete jít cestou organiky, kdy si dáte záležet na klíčových slovech a vizuálním vzhledu vašeho pinu, a budete spoléhat na vyhodnocení algoritmu, nebo můžete využít možnosti placené reklamy, kterou stejně jako v případě jiných sociálních sítí můžete cílit na konkrétní publikum. 

Zařazení Pinterestu do vašeho marketingu vám může pomoci oslovit nový segment publika, který má velký potenciál k nákupu. 

19. 3. 2021 | autor: Lucie Rezkova