Pantone vybírá barvu roku už od roku 2000, ale pouze podruhé zvolilo místo jedné barvy rovnou dvě. Naposledy tomu bylo v roce 2016, kdy byly zvoleny odstíny Tichá modrá (Serenity) a Růženínová (rose quartz), které fungovaly ve vzájemné harmonii a splynutí.

Rok 2021 je ale jiný a nebude to žádná nuda. Pantone pro letošní trend sahá po kontrastních odstínech, které se přesto navzájem doplňují. 

„Uvědomili jsme si, že pro vyjádření roku 2021 nám prostě jedna barva nestačí. Potřebujeme dvě odlišné barvy, které k sobě nacházejí cestu. Stejně tak, jako my všichni nastalou situaci můžeme zvládnout pouze společně. Nejde o samotné barvy, právě jejich kombinace nám vypráví příběh roku 2021,” vysvětluje Výkonná ředitelka Pantone Institutu, Leatrice Eiseman

Odstín Ultimate Grey (Pantone 17-5104) společně s odstínem Illuminating Yellow (Pantone 13-0647) mají za úkol přinést energii a optimismus, který nám vzal rok 2020. 

Illuminating Yellow má znázorňovat naději a vyvolává myšlenky na sluneční svit a letní ovoce. Signalizuje jasnější dny dopředu. Odstín Ultimate Grey odráží sílu a krásu horniny kované pod tlakem, jemným uznáním, že rok 2020 byl drsným rokem a že věci nejsou vždy slunečné. Je to také nenápadná narážka na obměnu našich šatníků, kdy se naše „pracovní” oblečení změnilo na „šedé” tepláky a mikiny.

Barevný trend a jeho využití nejvíce zasahuje do oblasti fashion a interiérového designu, kde je možné rychle převlékat “kabát” a není zde pevně stanovená identita.  Proto je snadné a možné v tomto odvětví každý rok na barevný trend rychle reagovat.

#VISItip: V případě digitálního marketingu, je třeba upřednostnit korporátní identitu a firemní barvy před trendem. Nesmíme zapomínat, že se stále jedná o marketingový tah společnosti Pantone a ne normu. Zvolenou barvu berme jako inspiraci, ale ne jako dogma!

4. 2. 2021 | autor: Lucie Rezkova