Japonská společnost Ionic Corporation vyvinula a jako jedna z mála na světě prodává ionizační zubní kartáčky. Manželé Navrátilovi chtěli zahájit prodej a distribuci těchto ionizačních kartáčků v České republice a na Slovensku a tím restartovat vstup této značky do Evropy, což se samotné firmě v minulosti nezdařilo. Hledali proto někoho, kdo by jim zajistil vytvoření e-shopu a marketing pro dosažení dvouletého cíle prodejů s maximálním důrazem na efektivitu investic (více zde https://www.ionickiss.cz/blog/kdo-stoji-za-revoluci-v-cisteni-zubu-v–cesku-a-na-slovensku/).

Co bylo potřeba k 1. prodeji

Dosavadní japonské obaly nebyly vhodné k prodeji prémiového produktu v Evropě.  Japonský vkus je úplně jiný, než v ČR. Značka Ionickiss v Japonsku neměla zavedený “category management” – každá řada měla tedy úplně jiný design.

Po dohodě s japonským vedením jsme v určených mantinelech vytvořili novou vizuální identitu značky. Především jsme vytvořili zcela nová obchodní balení produktů, v rámci čehož jsme sjednotili produktové řady do jednotného designu.

Na základě požadavků jsme jako nejvhodnější platformu pro e-shop v České republice a na Slovensku zvolili Shoptet. Ten jsme postavili na prémiové šabloně, na kterou jsme napasovali novou identitu a doplnili jí o kvalitní fotografie ve vysokém rozlišení. Pro samotnou prezentaci produktů jsme vytvořili 3D modely a z nich high-res rendery. Tímto se tato inovativní ale globálně malá značka vizuálně posunula na úroveň největších hráčů v oblasti spotřebního zboží.

Klient chtěl mít většinu sociálních sítí připravených, vznikly tak české i slovenské profily pro Facebook/Instagram/Twitter/YouTube a český LinkedIn pro mateřskou společnost, pro které se nalezl jednotný název. Na základě námi vytvořené vizuální identity vznikla úvodní fotografie a jako profilový obrázek byl zvolen piktogram zubu.

Sociální sítě doplňujeme články, které postupně vysvětlují výhody ionizačních kartáčků a obecně zvyšují vzdělanost čtenářů v oblasti zubní hygieny.

Aktuální průběh

Hlavním komunikačním kanálem se stal Facebook a Instagram. Sekundárně pak vyhledávání a nativní reklama v obsahu (Google, Seznam, RTB). Kampaně jsou primárně zaměřený na osvětu, protože většina koncových prodejů se odehrává u retailových partnerů jako jsou Pilulka.cz, DM Drogérie a další.

Nejnáročnější je postupná tvorba edukativních článků, které jsou doplněny o doporučení zubních hygieniků a zubařů. Přes problematickou komunikaci v aktuální COVID době se nám však toto daří plnit dle zadání. Značce se daří adaptovat tento nový inovativní produkt dále na trh skrze zubní hygieny a zubaře.

Výsledek

  • I přes marketing založený na osvětě dokáží prodeje na vlastním e-shopu pokrýt celé marketingové náklady.
  • Každý nový prodejní kanál prodává více, než jsme čekali (např. Pilulka)
  • Hodnocení odborníků i veřejnosti je extrémně pozitivní.

Rada na závěr

Nesmí se podceňovat připravenost produktů na daný trh. V našem případě se to týkalo primárně packagingu.

22. 9. 2020 | autor: Robin Strzinek