Sembot Microsoft Ads Alliance Summit: Proč se vyplatilo vyrazit do Barcelony?
Na květnové setkání partnerů Microsoftu vyrazila do Barcelony i delegace z Visibility, cestující ve složení Robin Stržínek a David Kotrč.
Šéf kampaňového týmu David zhodnotil barcelonský summit v rámci aktuálního VISIflashe. Na úvod vysvětlil, že Sembot je partnerem Microsoftu pro střední a západní Evropu. “Jsme jedním z jeho největších spolupracovníků, a proto byla Visibility jedinou na místě přítomnou agenturou z Česka. Vzhledem k tomu, že nešlo o nijak velkou akci, měli jsme o to větší možnost navázat zajímavé kontakty a se všemi si patřičně popovídat,” shrnuje svůj dojem David.
První dopolední přednáška byla věnována nástroji od Sembotu, jenž funguje podobně jako tuzemské Mergado. Dokáže pracovat s nabízenými produkty a na jejich základě vytvářet automatizované kampaně, což Davida pochopitelně zaujalo. Další den byla na programu návštěva místní pobočky Microsoftu, z níž se nakonec vyklubala jedna kancelář zabírající ovšem celé patro. “Dozvěděli jsme se řadu důležitých informací, které se týkaly jak konkrétně naší činnosti, tak online trhu obecně,” rekapituluje David.
Konkrétně ho zaujaly možnosti platformy Microsoft Ads, která je u nás známá primárně skrze vlastní vyhledávač, dříve známý jako Bing. “Krom toho ale Microsoft nabízí na svých platformách řadu dalších ploch pro zobrazování videí nebo bannerů. Primárně asi nepůjde o český trh, ovšem řada tuzemských agentur se neomezuje jen na české klienty. Microsoft Ads dokáží agregovat řadu podrobných dat třeba od Netflixu nebo Maxu, dříve známého jako HBO Go. Získané údaje pak ochotně posílá dál, například do DV360, ale i jiných programatických nástrojů,” těší se na nové možnosti David.
Zajímavou platformou je podle něj také DSP Zander, který pro “prodej” audioreklamy využívá mimo jiné náš Seznam. “Snažíme se získat přístup do této platformy a využívat ji k doručování reklamních sdělení coby rozšíření zmiňovaného DV360,” plánuje David. Za efektivní nástroj považuje i impression based remarketing, jenž z jeho pohledu jiné platformy v takové formě nenabízejí. “Funguje na TikToku a trochu na Metě, ale jiné platformy tento přístup neumožňují. Všem doporučuji tento nástroj vyzkoušet, i když je opět vhodný spíše pro větší evropské trhy než pro ten náš,” uznává David.
Co zástupce Visibility během debat s kolegy z ostatních zemí a agentur překvapilo, byla jejich většinová orientace na výkon. “Summitu se neúčastnila agentura naší velikosti, která by byla zároveň fullservisová. Nikdo z nich neřeší kreativu, což vnímám jako velký rozdíl oproti situaci na českém trhu, kde se tyto dvě roviny, výkon a kreativa, stále více propojují. Stejně zajímavé ale bylo zjištění, že na každém trhu panují odlišné zákonitosti, zkrátka že každý z nich funguje úplně jinak,” dodává s úsměvem David.
Třeba španělský ESP online trh ovládá z velké části Amazon, který má monopol na doručovací služby ve všech větších městech. “Jejich hegemonie je ještě větší, než dominance Alzy u nás,” popisuje David. Právě intenzivní networking, daný formátem summitu, byl podle Davida jeho největší přidanou hodnotou, díky níž by všem doporučil se těchto akcí účastnit i do budoucna.
Potřebujete zajistit komplexní řešení pro vaši značku? Od analytiky, SEO, kampaně s kreativou? Napište nám!
Pravidelný přístup k novinkám ze světa marketingu, pozvánkám na události a sem tam i k pár informacím ze světa samotné Visibility.
Online marketingová agentura Visibility Praha © 2025 VISIBILITY DIGITAL s.r.o.
Zásady zpracování osobních údajů