Přeplněné nákupní centra, kupování dárků na poslední chvíli a místo předvánoční pohody, předvánoční stres…takto přesně vypadá můj každý rok před Vánocemi. Většina uživatelů to má ale trochu jinak. Sezóna kupování dárků začíná pozvolna a mnohem dřív. Google nám poskytl užitečné informace a data a stejně jako loni se budu snažit být s kampaněmi připravená! 🙂

Jak to tedy vypadalo s Vánocemi loni?

Vyhledávání v období Vánoc u většiny oborů roste, to je logické, ale začíná mnohdy už v říjnu a trvá ještě celý leden. Nárůst hledanosti „dárků“ trvá od října do prosince, kde hledanost vzroste na 210 %. V oboru retailu roste hledanost až na 121 % a trvá ještě i v lednu. Naopak u Cestování je hlavní sezóna léto a v období Vánoc je hledanost na 85 %. Detailněji se můžete podívat níže na obory, které by vás mohli zajímat.

Obchodníci nás ještě před Vánocemi lákají na dopravu zdarma, black friday a podobné další akce. Jaké aktivity mají ve vyhledávání největší dopad? Pro mě trochu překvapení, jak moc se u nás Black Friday ujalo. Můžeme ho zaznamenat v listopadu a nárůst hledanosti je opravdu velmi vysoký. Hledanost se nezvýší jen konkrétní jeden den, ale už pár dní před ním a nekončí půlnocí, ale pokračuje ještě 4 – 5 dní po něm. Meziročně roste hledanost „black friday“ o 50 % (330 000 hledání) a to už je hezké.

Dalšími peaky ve vyhledávání jsou Cyber Monday (ano i u nás), Den dopravy zdarma (30 000 hledání, meziročně nárůst o 20 %) a pak už Mikuláš, půlka prosince a těsně před Vánocemi okolo 20. 12.

Výrazy, které nezapomeňte přidat do kampaní

„Dárky“ – hledanost obecných frází v různých kombinací s „dárky“ roste meziročně o 40 % (1,4 mil. hledání). Jsou to velmi obecné výrazy a pravděpodobnost, že pod pojmem „dárek pro sestru“ budou myslet zrovna vaše produkty není příliš vysoká, přesto, pokud tam nebudete vy, bude tam konkurence. „výprodej“ nám meziročně roste o 30 % (50 tis. hledání). Často máme pocit, že tyto obecné výrazy budou mít vyšší cenu za proklik a nízkou míru konverze.

Ale je to dokonce u většiny naopak. Díky většímu inventory v tomto období nám cena za proklik dokonce klesne pod průměrnou CPC.

Nezapomínejte na mobily!

Mobilní telefon je jedním z nejčastějších dárků k Vánocům. Spousta uživatelů pak tráví čas vyhledáváním na svém novém telefonu a stahováním nejrůznějších aplikací. Jen na Štědrý den loni vzrostl nárůst o 100 % oproti průměrnému dennímu počtu stažených aplikací během roku.

Co z toho tedy vyplývá?

Vánoční horečka nezačíná v listopadu a nekončí po Štědrém dnu. Naopak po svátcích se hledanost vrací na vysokou úroveň před Vánocemi. Připravte si tak rozpočty, nastavte správně kampaně, zaměřte se i na obecnější výrazy a prodlužte si sezónu vánočních žní. Když to nebudete vy, tak vaše konkurence, a to nechceme. 🙂

25. 9. 2017 | autor: visibility