Svou práci miluji, protože v ní můžu dělat to, co mne baví. A to je v mém případě péče o lidi.  Což jde ruku v ruce s komunikací a organizací. A přesně to dělám už skoro osmnáct let. Starala jsem se o klienty jak interní (nemyslete si, že kolegové, se kterými spolupracujete, nejsou vaši klienti), tak externí (ti, kteří platí za služby vaší firmě).

Prošla jsem si různými obory od gastronomie, hotelnictví, bankovnictví, reklamy až mne osud zavál k online marketingu. A přestože jsem o této branži před rokem nevěděla vůbec nic, bylo to celkem jedno. Potřeby klientů jsou v zásadě všude stejné, ať se jedná o jakýkoli segment. Všichni jsme lidi.  A všichni toužíme po zájmu, pochopení a uznání.

Tady je tedy pár mých tipů, které se mi na mé cestě s klienty osvědčily. Díky nim se z některých klientů stali i moji přátelé, což beru jako nejvyšší metu, které lze dosáhnout.

 

  • Pravidelně s klienty komunikujte

Není nic horšího než si myslet, že když není potřeba něco řešit, není potřeba, aby o vás bylo slyšet. Naopak. Pravidelná komunikace je základ. Díky ní má klient pocit, že na něj myslíte nejen ve chvíli, kdy mu posíláte fakturu za dodané služby.

  • Nevyhýbejte se řešení problémů

Je naivní si myslet, že všechno vždy poběží hladce. Nepoběží. Říká se tomu život.  Ale já jako člověk zodpovědný za komunikaci a péči o klienta musím být první, který to chce řešit. Nebojte se upozornit, že něco nefunguje tak, jak má. Klient díky tomu bude vědět, že hlídáte jeho zájmy a že se na vás může spolehnout. Je to jako manželství – prostě v dobrém i ve zlém.

  • Vycházejte vstříc

Žádá po vás klient někdy něco, co je podle vás už  jaksi „navíc“? Myslete na to, že „péče“ nemá jasné hranice a pokud klientovi vstříc vyjdete, budujete si tím vztah. Já jsem za každou takovou prosbu ráda, protože je to indikátor klientovy důvěry  ve mne.

  • Buďte proaktivní

Vidíte, co by se dalo zlepšit nebo co by mohlo fungovat lépe? Řekněte to nahlas! Možná to půjde. Možná neznáte všechny souvislosti, proč to nejde, ale klient vidí, že o tom přemýšlíte, a že vám leží na srdci zlepšování služeb.

  • Buďte tady pro klienta

Na různých školeních o organizaci času práce bývá jednou ze základních pouček: maily vyřizujte jen jednou denně, ušetříte si tím čas. Tak tady pozor! Z mé zkušenosti to neplatí pro ty, kteří jsou zodpovědní za komunikaci s klienty. Netvrdím, že na emaily odpovídám v minutě, kdy přijdou, ale za mne platí, že čím dřív, tím líp. I když nejste schopni ihned dodat řešení, můžete klientovi dát alespoň vědět, že jste jeho požadavek zaregistrovali a kdy může počítat s jeho splněním.
 

Přeji hodně spokojených klientů, přátelé!

20. 1. 2017 | autor: Beata Vetterová