Konečně je tady jaro, alergikům začíná sezóna a pro mě to znamená pořádný jarní úklid. Nejde jen o uklízení, ale o rituál očisty. 🙂 Hezky od základu si vše protřídit a zbavit se starých kostlivců. Udělejme si takový jarní úklid i v našich kampaních. Níže několik tipů, kde začít.

 

1. TIP: Nastavení kampaní

Projděte si hromadně nastavení kampaní. V novém nastavení klikněte na Kampaně – Nastavení a v tabulce uvidíte přehled všech kampaní a jejich nastavení. Zaměřte se především na:

  • Typ strategie nabídek (více níže),
  • způsob zobrazování – zda se reklamy zobrazují Standardně nebo Urychleně,
  • střídání reklam – nejčastěji Zobrazování reklam s nejlepším výkonem,
  • jazyky, na které cílíte – nezapomeňte zahrnout kromě češtiny i angličtinu či slovenštinu,
  • oblast cílení,
  • zařízení – pokud v kampani rozlišujete.

2. TIP: Strategie nabídek

Pokud v kampaních využíváte manuální bidování, přepněte je na jiný model dle cíle kampaně. U prokliků je to Maximalizace počtu kliknutí. Jestliže jsou cílem konverze, pak nastavte strategii Maximalizovat konverze, Vylepšená CPC nebo Cílová CPA, pokud je pro vás důležitá cena za konverzi. Vhodnou strategií je také tROAS, pro kterou však musíte mít dostatečný počet konverzí (za posledních 30 dní 15 konverzí). Nastavíte ji na úrovni kampaně – Nastavení – Nabídky.

3. TIP: Remarketingová publika (RLSA)

V kampaních ve vyhledávání nezapomeňte přidat publika, pokud je tam ještě nemáte. Stačí přidat všechny návštěvy webu. Pokud použijete specifičtější publika, uvidíte, jak jednotlivá publika fungují.

4. TIP: Atribuce

Zkontrolujte nastavení Atribuce. Najdete na úrovni účtu – Nastavení – Konverze, vyberete konkrétní konverzi a v sekci Atribuční model přepnete. Více o Atribuci najdete zde.

5. TIP: Zkontrolujte si rozšíření

Nejdříve se podívejte, jestli máte v kampaních minimálně 4 typy rozšíření a přidejte další. Alespoň popisky, odkazy na podstránky, telefonní číslo a strukturované úryvky mějte v každé kampani. Rozšíření je spoustu, co můžete doplnit, DOPLŇTE!

Další tipy na zlepšení vašich AdWords kampaní najdete v tomto článku.

Úklidu zdar! 🙂

 

4. 4. 2018 | autor: Lucie Sedláčková