Pokračování článku o 7 nejčastějcíh chybách při nastavování PPC kampaní, kterých by se měl vyvarovat každý začátečních i pokročilý PPC specialista.

Nenastavený remarketing:

Remarketing slouží ke zpětnému přivedení zákazníků, kteří už na vašem webu jednou byli. Díky cookies můžete tyto uživatele sledovat a zobrazovat jim opakovaně např. produkt, který dříve navštívili.

Vyjma oborů, které nelze remarketovat (alkohol, tabák, výživové doplňky atd…), není většinou důvod remarketing nespustit. Protože je remarketing silným nástrojem z hlediska výkonu, je škoda, když ho na začátku nastavíte špatně.

První častou chybou bývá špatné nastavení publika. Může se vám totiž stát, že místo Cíl a nabídka chybně zvolíte Pouze nabídka! Jak to tedy nastavit správně?

Pouze nabídka:

Tuto možnost zvolte, pokud chcete nastavit samostatné nabídky pro určitou metodu cílení.

Cíl a nabídka:

Tuto možnost zvolte, chcete-li zobrazovat reklamy na základě konkrétního přidaného cílení.

Cesta nastavení

Kampaně –> Kampaň remarketingu –> Reklamní sestava remarketingu –> Obsahová síť –> Zájmy a remarketing –> Cílení –> Rozkliknout Zájmy a remarketing –> Cíl a nabídka –> Uložit.

Zde si můžete nastavit i časové období, po které chcete cílového uživatele sledovat. Podle čeho se nejlépe rozhodnout? Většinou podle produktů, které prodáváte, sezónnosti a rozhodně podle nákupního procesu zákazníka, který se odvíjí od nabízeného produktu.

Např. Pokud prodáváte kola, může vám na remarketování stačit 30 dní. Během nich se uživateli připomínáte a ten se během tohoto období může lehce o koupi kola rozhodnout. Jiný případ nastává, pokud například obchodujete s realitami. Zde je nákupní proces uživatele mnohem delší a remarketování tak můžete nastavit např. na 365 dní.

Lze nastavit také frekvenci zobrazování reklamy, která může být neomezená. To znamená, že se uživateli zobrazí za jeden den reklama klidně 100x, nebo taky jenom 15x.

Nastavení remarketingu.

Další běžnou chybou na začátku kampaně je nastavení nízkého CPC. Pro rozběhnutí je ideálnější volit vyšší CPC (např. 15 Kč) a během kampaně optimalizovat.

Chybné nastavení cílové stránky: Homepage nebo 404

Už jste se pravděpodobně setkali s inzeráty typu: Skvělé zahradní sekačky. Nyní se slevou 40 %. Po kliknutí na zajímavý inzerát jste ale byli přesměrováni na homepage webu, kde jste žádnou zmínku o zlevněných sekačkách nenašli. Tudíž  jste stránku hodně rychle opustili.

Jaký dopad má taková drobná chyba na návštěvníky? Velký!

Při hledání na internetu uživatelé očekávají, že se jim dostane relevantní odpovědi na jejich dotaz. Pokud ale vaše reklamy nenabízejí to, co uživatelé chtějí, setkáte se zřejmě s vysokým bounce ratem (mírou okamžitého opuštění stránky). Uživatel si totiž spíše zvolí možnost kliknout na další odkaz, než aby se pokoušel složitě vyhledávat produkt z inzerátu na vašem webu.

Tato drobná chyba vás může připravit o spoustu zákazníků a bude vás stát víc než je nutné. Pamatujte, že cílová stránka by měla být v souladu s inzerátem.

Druhou chybou je odkazování na chybovou stránku 404 (neexistující stránku webu). Tuto chybu nejlépe eliminujete tím, že si inzerát, který jste napsali, sami proklikáte v editoru nebo přímo v online systému. Rychle a bezpečně tak zjistíte,, kam odkazujete.

Špatná struktura kampaní

Opakovaně vídám účty, které mají na středně velký web/e-shop založené 2-4 kampaně a v nich obsaženy veškeré reklamní sestavy. Jedna většinou obecná, druhá konkrétnější, další obsahová a občas i remarketing.

Pokud máte e-shop, který má 5 kategorií a každá má další 2 subkategorie, měli byste vytvořit alespoň 6 kampaní a pro každou minimálně 2 reklamní sestavy.

Nebojte se různých experimentů. Nesnažte se do každé sestavy dostat co nejvíce klíčových slov. Lepší méně slov, za to konkrétnějších. Využívejte jejich různé shody. Pokud máte v e-shopu k dispozici filtry, nebojte se použít i ty. A to například pro další rozšíření kampaní. Čím víc budete mít vše rozdělené, tím lépe se vám bude měřit výkon, lépe si stanovíte denní rozpočty pro různé kategorie atd.

Pro příklad si vezmu kategorii Zážitky na srovnávacím serveru Heureka.cz  a udělám návrh kampaní a reklamních sestav.

Kategorie Zážitky na webu Heureka.cz.

Příklad struktury:

Kampaň

Reklamní sestava Klíčová slova           
Obecná – zážitky „obecná zážitky“[obecná zážitky] „zážitky“[zážitky]
Zážitky do 1 000 Kč „zážitky do 1 000 Kč“[zážitky do 1 000 Kč] “zážitky do 1 000 Kč“[zážitky do 1000]„zážitky do 1000 Kč“[zážitky do 1000 Kč]
Auto-moto zážitky „automoto zážitky“[automoto zážitky] „auto zážitky“„moto zážitky“[auto zážitky][moto zážitky]
Zážitky města „zážitky Praha“[zážitky Praha] „zážitky Praha“[zážitky Praha]„zážitky v Praze“[zážitky v Praze]

Nezapomeňte, že z obecné kampaně bude potřeba vyloučit klíčová slova: Praha, automoto, do 1000 atd. Pokud tam slova necháte, budou si mezi sebou inzeráty konkurovat, budete mít vyšší CPC a menší efekt.

Pokud však dodržíte tento způsob, napíšete rozumné inzeráty a budete mít optimální rozpočet pro daný obor, který se chystáte propagovat, zajistíte si vysoké skóre kvality, sníží se vám CPC, zlepší pozice, CTR a celkově budete se svou kampaní spokojenější.

Opomíjené využívání rozšíření

Sklik dovoluje pouze rozšíření o lokalitu (firmy.cz) a o sitelinky.

Rozšíření o lokalitu

Propojení s firmy.cz naleznete po kliknutí na konkrétní kampaň a následně v Nastavení –> Propojení s firmy.cz. Zde zadejte IČ a vyhledejte si firmu (musíte zde ale mít zápis). Jestliže má firma více poboček, vyberete si ještě příslušnou pobočku, kterou chcete u inezrátů zobrazovat.

Rozšíření o sitelinky

Rozšíření o sitelinky naleznete po kliknutí na Kampaň –> Reklamní sestava –> Odkazy –> Zde přidáte odkazy.

V Adwords máme rozšíření více – o sitelinky, lokalitu, volání a popisky.

Rozšíření inzerátu o sitelinky.

Rozšíření o volání vám u inzerátu zobrazí telefonní číslo a zákazník může hned volat.

Rozšíření o popisky vám dává skvělou možnost využít je jako CTA (Call to Action).

Popisky jsou: Snadné sjednání – Garance nejlepší ceny – Ušetříte až 7 000 Kč!

 

Všechna rozšíření naleznete v záložce Rozšíření reklam.

4. 8. 2015 | autor: Michal Kalijanko