Koncem října VISIBILITY vyslala čtyři své zástupce na největší českou konferenci o marketingu, ostravský Marketing Festival aka #mktfest. Protože hustá akce, jedinečný networking a obohacující top odborníci. Nebo… Aspoň taková byla naše očekávání. Jak dopadla? A co jsme si skutečně odvezli? Dozvíte se níže v autentické zpovědi našich účastníků.

Dramatický výběr zástupců

Do Ostravy nás jel zvláštní pelmel: CEO Vojta, PPC guru Lucka, client service hedmástr Bea a social media mág Lenka. Původně měla Ostravu bořit kapku jiná parta, ale znáte to. Do hry vstoupilo mrzké mecheche ve Vietnamu a jedna dramatická double zlomenina v den odjezdu… A tak se balily ranečky během 13 minut (fakticky!), jedna polovina výpravy lehala pod vlak a té druhé zakoupený spoj pro jistotu ujel.

cesta

Tím začaly čtyři nabité dny naší cesty za novými poznatky, sebezdokonalením a networkingem. Áááá testem Stodolní ulice, v níž jsme přímo bydleli. Rovnou prásknu, že odteď už nevěříme médiím.

Stodolní byla jako totiž Google Plus. Nikde ani živáčka.

14958900_10154773834459658_1645975262_o

Lenka, sociální sítě

Čekala jsem, že si na Marketing Festivalu z programu příliš nevyberu. A má očekávání se naplnila. Pro social, content a kreativu se našlo jen pár ostrůvků v analytickém moři. Většina z nich však stála za to:

lenka

1/ LinkedIn je zbraní borců

Jasně největším highlightem pro mě byl čtvrteční workshop Josefa José Kadlece o LinkedInu. Ač se jednalo spíš o exkurs do HR než do content marketingu, jeho výstup měl všechno, co má na akci takového formátu mít. Byl směsicí hluboké odbornosti, obrovské profesionality, nečekaných partyzánských vychytávek a skvělých prezentačních dovedností. José nám ukázal, že vlastně neexistuje nic jako zamčený profil a že s trochou umu jde legálně nahackovat kterýkoli potřebný kontakt – přes LinkedIn třeba i Facebook či Twitter. Obejít jdou i mnohé placené funkce LinkedInu, a tak placená verze pro většinu uživatelů postrádá smysl.

20161021_163548

2/ Potvrzeno: kočky kralují kreativě

Ne nadarmo kralují kočky reklamám, letákům a sociálním sítím (nedávno i Tinderu). Kreativní borec světového formátu, Michal Pastier, celé hale odhalil, že právě japonské staniční kočky stály u zrodu jedné z nejúspěšnějších kampaní současnosti: Fofole s dentálně postiženým psem Ftefanem. Insighty a strategické plánování hluboce ovlivnil i další japonský bizár, dostihový kůň Haru-urara, který za celý život nevyhrál jediný závod a stal se miláčkem národa. K úspěchu totiž není tak důležité vítězství jako emoce.

20161021_171653


3/ Sex Presentation sells

Napříč všemi přednáškami a workshopy se nesla i jedna zásadní poučka: už ne sex, ale presentation sells. A přítomní speakeři toho byli jasným důkazem.

Lenka Wehrenberg ze ZOOTu ukázala, že se vyplácí dávat zákazníkům férové podmínky a jednotné poštovné. A že i fakt zajímavou prezentaci s hodnotným insightem dokážete totálně zabít, když vám publikum nerozumí a váš plochý tón je uspává. Velká škoda. To Adriana Šnajdrová z Tchiba předvedla pravý opak a na tvrdých datech navíc doložila to, co mnozí z nás pořád vysvětlují klientům: že dobrý content psaný čistě pro zákazníka (ne pro hard-sell ani SEO) se nakonec do těch prodejů stejně promítne. Díky za super neprůstřelnou munici.

Mezi další prezentéry s velkým šmrncem a spádem se zařadila i Andrea Hurychová z Wedigital Prague, která prozradila, že zbořit YouTube můžete i se sportovním kanálem Českého (olympijského) teamu. Stačí k tomu jen konzistentní komunikace, rychlost a aktuálnost, spolupráce s pár Youtubery a unikátní obsah z Ria. A taky trocha té dehonestující imitace bíčbojů z Pobřežní hlídky a dno veškeré grafiky level Malování. 🙂 Tím trefila mou srdcovku a nejoblíbenější videa celé olympiády. Přiznávám bez mučení, že ty vítězné tanečky jsem si v létě pouštěla vždycky nejmíň desetkrát. #LenkaApproves

Naopak Kevin Hillstrom neproměnil svou sportovní tematiku zdaleka tak jako Andrea. Vysvětloval sice, žese dostatečně nechováme jako sportovní týmy a že mnohdy utrácíme peníze na získání nových fanoušků/zákazníků, ale už se málo staráme o to, abychom si je udrželi. Od vyzdvihované komparace retailu k profesionálnímu sportu jsem ale čekala mnohem víc. Možná tím, že se v něm sama řadu let pohybuju a těch silných paralel znám víc.

Specifický přístup k prezentaci předvedl i Petr Vejrážka z H1. Na středeční přednášce, kvůli níž vyrazila celá naše výprava o den dřív, předal hlavní know-how z facebookového PPC. Jak úvodem podotkl, nechystal ho žádným PPC amatérům. A třebaže PPC fakt nevládnu, tak bezpečně vím, že v pravém sloupci funguje bannerová slepota a že do feedu, pravého sloupce, mobilu a na instáč nemáme dávat tu stejnou verzi a formát jedné kreativy. Tak nevím. Buď tedy na tom nejsem s PPC tak bídně, jak jsem si myslela, nebo jsme se nedozvěděli vůbec nic nového.

jestli bych vám doporučila účast na #mktfestu příští rok?

Na to nemám jednoznačnou odpověď. Záleží, jaké bude téma, jaká je vaše specializace a co od toho očekáváte. Já se letos fakt chtěla přiučit od největších borců v oboru a zažít ten pověstný ostravský networking – což se mi splnilo tak na 30 % (první bod) a na mínus 30 (mktfest parties). Za tu industriální atmosféru a fajn zážitky jsem vážně moc vděčná, ale příští rok mrknu na program, jestli ten budget nebude pragmatičtější investovat do jiné konference zaměřené jen na můj segment. Možná jo, možná ne, kdo ví. Nechám se překvapit. 🙂

Lucka, PPC

lucka

1/ V optimalizaci nic nového pod sluncem

Z pohledu PPC jsme zahájili Marketing Festival čtvrtečním workshopem. Já konkrétně jsem se přihlásila na Optimalizaci výkonnostních kampaní pro e-shopy s Petrou Pacákovou. Po prvotních komplikacích s dopravou a poté wifi připojením jsme po půl hodině konečně začali. Pro PPC specialisty, kteří se v oboru už nějakou tu chvíli pohybují, nepřinesl workshop nic nového. Dynamický remarketing, Google Nákupy i RLSA známe. Ukázali jsme si například, jak efektivněji nahlížet na klíčová slova pomocí kontingenčních tabulek nebojak lépe kampaně strukturovat. Z workshopu jsem si tedy odnesla poznámky s příležitostmi, co v kampaních vylepšit a kde ještě zapracovat a tím zlepšit jejich výkon. A o to přeci jde, ne?

2/ Hazardní byznys

Hlavní program začal v pátek. Pro PPC nic moc zajímavého, ale rozhodně jsem nemohla dospat do soboty. Hned ráno jsem byla nastoupená na Jimovi Banksovi – a konečně zajímavé přednášce. Líbilo se mi, jak otevřeně mluvil o svých projektech z oblastí hazardních her i financí a taky problémech, se kterými se potýkal při bojích s Googlem (které řeší snad každá agentura).

3/ Roboti vpřed

Po Jimovi se ujal slova Andrej Pančík s přednáškou o automatizaci. Jak si zefektivnit práci na Facebooku díky nástrojům pro automatickou tvorbu inzerátů, které si vyvinuli sami v systému Represent.com.

Za mě jedna z nejlepších přednášek mého oboru byla od Fredericka Vallayese o budoucnosti kampaní a robotech v PPC. Naštěstí jsem si oddechla a žádná plechovka mě nahrazovat nebude. 🙂 Zato jsem se dozvěděla spoustu zajímavých věcí: jak správně budovat a stanovovat cílejak využívat inteligentní systémy (např. propojením s lokalitou) a další vychytávky typu zadávat více znaků do druhého nadpisu reklamy v Adwords než do prvního a který z argumentů zapůsobí na uživatele více.

Doporučila bych vám Marketing Festival?

Celkově jsem z Marketing Festivalu měla smíšené pocity. Na jednu stranu spousta slabších přednášek, katastrofální překladatelky (eRTéBé a konzervy mě dostaly). Na stranu druhou pár přednášek, na které se opravdu vyplatilo jít! Večerní party stála za to jen díky úžasnému prostředí a všudypřítomnému jídlu a kávě. 🙂 Za mě dobré.

Bea, client servis

20161022_135221

Jakožto Account Manager jsem se na Marketing Festival dostala úplnou náhodou. Vlastně jako jediný možný náhradník, který byl schopný překopat celý svůj plán (jak pracovní, tak soukromý) téměř z hodiny na hodinu. A ano byla jsem to já, která měla zmiňovaných 13 minut času na sbalení se na čtyřdenní cestu. Bez mučení přiznávám, že jsem vše podnikla ráda, jelikož jsem měla možnost strávit 4 dny v mém rodném kraji. A to mi stojí za jakoukoli námahu.

Takže jsem vyrazila rychlostí blesku. Bez registrace a bez povědomí, co mne na mktfestu čeká. Ale nevadí! To nastuduji cestou. 🙂

1/ Náš zákazník, náš kmán

Až ve vlaku jsem se dozvěděla, že možnost přeregistrace vypršela předchozí den a že tedy jedu na mktfest úplně zbytečně, protože se tam nedostanu. Emailová komunikace celkem strohá, bez možností a návrhů řešení. V tuto chvíli za mne organizace za 5. Rozhodně jsem ale se nemínila vzdát kvůli jednomu emailu organizátorů. Určitě se vše vyřeší na místě, to dám!

2/ Šrot, který vás pohltí

Co mne na Marketing Festivalu nadchlo? Lokalita, kterou organizátoři vybrali. Gong a celá oblast Dolních Vítkovic je vážně úžasná a Technical and Science center, kde probíhala páteční party, doporučuji k návštěvě všem, kteří se v tomto místě ocitnou. A klidně vezměte i rodinu – vážně stojí za to!

20161021_110829

3/ Pozitivní doping

Stejně tak organizačně jsem byla nadšená na místě u registrací. Vstřícné slečny bez problémů vyřešily můj vstup a připsaly mé jméno na seznam účastníků. Super, že jsem se nevzdala. Po celou dobu bylo k dispozici také úžasné kafe, což jistě s povděkem kvitovali všichni, kteří po nočním „networkingu” usedali do sedaček na další celodenní maraton přednášek. Catering také nezklamal a široká nabídka musela uspokojit všechny strávníky.

20161022_113759

Doporučila bych vám tuto akci?

Přednášek jsem se účastnila, nicméně ohodnotit si je nedovolím, jelikož mi to má ne/odbornost nedovoluje. 🙂 Mojí snahou bylo se alespoň pokusit zorientovat ve všech těch SEO, PPC a analytics news.

Za mne souhlasím s naší social guru Lenkou, že mktfest je velmi zaměřený na specializace v oboru online marketingu, ale social jaksi v hledáčku
organizátorů zaostává. Škoda. Možná příště.

2. 11. 2016 | autor: Lenka Kotvová