Narazili jsme u nás v agentuře na takovou drobnou nepříjemnost při nasazování Google Merchant Center pro klienta. Před použitím GMC musíte nejprve
prokázat, že jste “vlastníky” webu, což jinými slovy znamená, že musíte buď:

  • Vložit na web ověřovací soubor
  • Vložit do kódu stránky speciální značku
  • Ověřit web pomocí práv ke Google Analytics
  • Ověřit web pomocí práv ke Google Tag Manager kontejneru

clanek-dns-01

clanek-dns-02

První, druhá i třetí možnost pro nás nepřipadaly v úvahu. Zaprvé nemáme přístup na FTP, zadruhé programátoři jsou pomalí, neochotní a drazí, zatřetí Google
Analytics jsou nasazeny přes GTM, takže by ověření nefungovalo.

Zbývala tedy možnost ověřit web pomocí GTM. Bohužel, z nějakého důvodu se ověření nezdařilo, prý je kód GTM na nevhodném místě, ale nepřišli jsme na to
proč. A i kdybychom to louskli, stejně by nám to nebylo nic platné – museli bychom o úpravu požádat programátory (kteří jsou pomalí, neochotní, …).

Řešení pomocí Google Webmaster Tools

Naštěstí pro nás existuje ještě takový nedokumentovaný trik, který spočívá v ověření vlastnictví domény pomocí Google Webmaster Tools. Vlastnictví v GMWT
totiž platí i pro další služby včetně Merchant Center. Oproti GMC ale nabízí ověřovací metodu navíc – DNS. Podmínkou je být vlastníkem domény podle GWMT,
což k naší radosti jsme.

  • Samotný postup už je potom snadný:
  • Přihlaste se do Google Webmaster Tools
  • Vyberte požadovanou doménu
  • V pravém horním rohu rozbalte Spravovat službu
  • Vyberte přidat nebo odebrat uživatele
  • Spravovat vlastníky služby
  • Přidat nového vlastníka

clanek-dns-03

Jakmile se podaří přidat nového vlastníka pomocí GWMT, mělo by automaticky dojít k ověření i uvnitř GMC, což snadno zjistíte obnovením stránky v Merchant
Centru.

Snad to někomu ušetří pár desítek nadávek. Kdyby to přesto nešlo, zkuste nám napsat, třeba něco vymyslíme.

14. 12. 2016 | autor: Vít Novotný