Řada firem oslovuje SEO speciality až poté co mají svoji webovou prezentaci vytvořenou a spuštěnou a přicházejí s velkými očekáváními. Skutečnost je
taková že na to by se mělo myslet dříve, vždyť SEO je regulérní součástí propagace. Pojďme se podívat na pár tipů.

„Comming soon” stránka a její optimalizace

Zdánlivě nepodstatná stránka, nicméně opak je pravdou. Vyhledávačům nějaký čas trvá, než stránku zaindexují, takže je dobré, když do povědomí (indexu) vyhledávače se dostane co nejdříve. Na stránce stačí mít jasnou message s tím že plná funkcionalita bude spuštěna co nejdříve, nechybí tam modul pro sběr leadů a kontaktní informace. Pomocí dobře graficky ztvárněné comming soon stránky lze získat první kontakty a vytvořit první virální vlnu.

Sociální profily

Během práci na projektu webu zcela jistě lze rozjet práci na sociálních profilech. Budujete si tak povědomí o stránce a i kvalitní linkbuilding do dobrého SEO patří. Určitě nestačí jen Facebook, ale minimálně je dobré mít i Twitter, Google plus a LinkedIn. Příspěvky si naplánujte dopředu a i dozadu. Motivujete tak lidi aby si prošli vaši prezentaci po ohlášení spuštění

Newsletters a automatizované emaily

Hned po zaregistrování uživatelé očekávají emailové potvrzení k odběru novinek. Je dobré mít vyladěnou emailovou šablonu
potvrzení. Pokud se uživatel přihlásí, je dobré jej rovnou oslovit jeho jménem s tím, že byl přidaný do databáze.

Optimalizace podstránek

Titulky, nadpisy, metadescriptions, url … a další SEO faktory je správné implementovat již během tvorby stránky. Určitě je třeba vycházet
z analýzy klíčových slov, která je vynikají sondou do myšlení lidí a vlastně i jejich potřeb. Pokud se metatagy mění až po tom co je stránka zaindexovaná může Google přeindexovat až za relativně dlouhé období.

Blogování na jiném médiu / PR články

Vytvořit povědomí o značce/produktu je poměrně náročné, k tomu však může pomoci blogování na jiných médiích než vlastních. Je potřeba se mít zmapovanou oblast či síť portálů, která je relevantní a mít přehled o jejich metrikách.

Články se publikují před spuštěním a nadále i po něm. V první vlně se tvoří povědomí a v druhé vlně se píše už s konkrétními odkazy na produkty/služby v portfoliu. Mimo povědomí získáváte SEO odkazy na váš web.

Registace do katalogů

Ano víme, že díky zneužívání linkbuildingových farem toto téma nemá dobrý zvuk, nicméně podívejte se, kolik uživatelů vašeho newsletteru požívá freemailové služby typu Seznam.cz, Centrum.cz apod. Možná budete překvapeni. Pravděpodobnost, že lidé hledají případné služby právě v těchto katalozích je poměrně vysoká. Samotné dobře hodnocené katalogy jsou v dnešní době stále použitelné.

Zkopírujte si tento seznam – pomůže vám při startu projektu

  • Vytvořte „Coming soon” stránku s dobrou grafikou, kontakty a napojením na sběr leadů
  • Vybudujte si social-media profily a neopomeňte i méně používané sítě, které mohou pomoci oslovit širší publikum
  • Pište blogy , které postupně uveřejňujete, některé z nich by měli být před a pak i po spuštění
  • Sledujte analyzujte – vyberte si mailový/newsletterový nástroj, pomocí kterého budete moci analyzovat a vyhodnocovat
  • Připravte si novinky ještě předtím, než se lidé začnou hlásit k jejich odběru, je skvělé když budete uživatele oslovovat jejich jménem
  • Optimalizujte podstránky rovnou – z pohledu SEO vždy vycházejte z analýzy klíčových slov
  • Využijte služeb hodnotných internetových katalogů
22. 7. 2016 | autor: Pavel Pokorný