Google chce, aby si videoreklamu mohla udělat každá firma sama. Twitter zase cílí reklamy podle emoji a Facebook bude sledovat offline nákupy.

YouTube Director: Natočte a zveřejněte reklamu z mobilu

Google chce malým firmám ukázat, že k natočení své první videokampaně nepotřebují hvězdné budgety a agentury. Prý jim bude stačit telefon, ze kterého vše vytvoří.

Tento nástroj se jmenuje YouTube Director. A Google slibuje, že na natočení reklamy nejsou potřebné zkušenosti a zvládne to opravdu každý. V případě fyzického spuštění AdWords kampaně už ale Google doporučuje spolupráci s partnerem.

Pokud se někdo na natáčení přece jen necítí, YouTube Director onsite umí ve vybraných amerických městech poslat do firmy profesionála, který to zvládne za něj. Stačí utratit za kampaň více než 150 USD. Při propagaci aplikace se video ze screenshotů a loga umí vytvořit dokonce automaticky.

YouTube Director (aplikace a navázané služby) startuje v USA a Kanadě, Google ale je schopen poměrně rychle ji spustit globální, tak uvidíme.

Twitter umožní cílit reklamy podle emoji

Používáte často emoji pizzy? Uvidíte reklamu na nejbližší pizzerii. Jste smutní? Potěšte se touto vtipnou appkou. Ať se nám to líbí nebo ne, toto bude realitou. Začíná s tím Twitter, ale vsadil bych na to, že ho ostatní budou brzy následovat (pokud tak již neučinili).

Cílit na emoji mohou zatím vybraní partneři Twitteru, síť je dělí na tři kategorie:

  • cílení podle jídlo-emoji,
  • cílení podle nálady,
  • cílení podle hobby (emoji surfaře, bikera …).

Zdá se, že emoji bude kromě jazyka budoucnosti i klíčem k vypracování psychologického profilu. Těšíte se?

Facebook se naučí dosledovat offline konverzi

Zobrazení, kliky, konverze, zapojení … Všechno jde super měřit, co ale když vám jde zejména o prodej ve vaší kamenné prodejně? Jak se dozvíte, že právě tento člověk přišel právě na základě online reklamy? Do této věčné otázky se pustil Facebook.

Spojil při tom nekonečnou sílu mobilů se svými algoritmy. Pokud uživatel uvidí reklamu na váš lokální byznys (což umí FB již déle) a snímače mobilu v krátkém čase na to zaregistrují, že se tam fyzicky dostavil, pravděpodobně ho tam dána reklama “dostala” a FB tato data odreportuje.

Dostat člověka na prodejnu je jedna věc, ale vysledovat, jestli si tam něco i koupil, to je zase jiná písnička. FB se proto spojil s velkými poskytovateli POS systémů a umožní sledovat i toto. Postačí, když obsluha správně přiřadí nákup k osobě ze seznamu lidí, kteří se do prodejny dostavili na základě reklamy.

V budoucnu, kdy začneme mobily běžně i platit, odpadne i toto. Jednoznačný identifikátor mobilu kromě zaplacení přiřadí nákup k osobě, načte například slevové kupóny, navázané API zjistí, na základě čeho osoba do prodejny přišla a další systém třeba v budoucnu nabídne nakupujícímu doplňkové produkty do reklam ve vyhledávání. Možná to zní děsivě, ale právě sem technologie směřují.

3. 7. 2016 | autor: VISIBILITY DIGITAL