Práce z domu je často náročná,  a to protože si musíme sami nastavit hranici mezi pracovní dobou a vlastním volným časem.  Kdy se věnovat dětem, kdy pracovat a jak vůbec své blízké upozornit na to, že pracujete, aby to respektovali?

Nám ve #VISItýmu se osvědčilo toto:

Nastavit si pravidelnou rutinu
Především ranní vstávání může při práci z domova svádět k porušování. Vstát ve stejnou hodinu, jako když jdete do práce, a převléct se z pyžama je prvním krokem k udržení vlastní pracovní morálky. Dodržování časového režimu byste měli i v případě polední přestávky nebo pauzy na kávu.

Lucka: “Pokud máte čtyřnohého miláčka, tak věřte, že ten vás nenechá si přispat. “

Naplánovat si dopředu úkoly
Pevně nastavený harmonogram a jasně stanovené úkoly na daný den vás budou motivovat a nutit pracovat. Klidně tomuto úkonu věnujte ráno nebo den předtím určitý čas.

Terka: „Seznam úkolů a to ne jen na papíře (odškrtávám si splněné), ale i v kalendáři (tam si plánuji od kdy do kdy se budu věnovat tomu a tomu).  Pomůže mi to rozvrhnout si den.”

Vítek:Jsme oba s ženou doma i s našimi dětmi, oba můžeme pracovat z domova, ale potřebujeme klid. Střídáme se, kdo pracuje a kdo je s dětmi.”

Pracovat v klidném prostředí
Vytyčení hranic, kdy člověk potřebuje klid na svou práci a v tento moment by neměl být rušen je zásadní.  Najděte si proto  místo, kde se cítíte pohodlně a označte ho za svou pracovní zónu. Pokud jste v této zóně, nejste doma, ale v práci. A tak by k tomu mělo přistupovat i vaše okolí.

Martin: „Není nic lepšího, když potřebujeme full-focus na to co právě děláte. 😊

Nastavit si notifikace
Tento krok se nevztahuje pouze na práci z domu. Ale správně nastavené notifikace na vašem telefonu nebo notebooku vám pomohou soustředit se na práci bez zbytečného vyrušování a svádění k návštěvě sociálních sítí. Pokud k vaší práci aktivně nevyužíváte telefon, tak ho umístěte, tak aby vaši pozornost upoutal až v momentě, kdy vám bude někdo volat.

Anet: Vypnuté zvuky a používání režimu nerušit, mi pomáhá se soustředit. Používám to především na schůzkách nebo při práci na důležitém projektu. “

Dodržovat pitný režim
Ať už jste milovník kávy nebo čajů, rozhodně nezapomínejte ani na dostatek vody. Dodržováním pitného režimu předejdete únavě, bolesti hlavy a zhoršenému soustředění.

Markét: „vypít dostatek vody s citronem/pomerančem ideálně bio bez chemického postřiku “

Sofie: „mě pomáhá všechno výše uvedené, ale i odpustit si, když nesplním svůj plán nebo se necítím dobře.“

Práce z domova je zcela o novém nastavení vlastního smýšlení a přístupu k práci. Změna režimu  se vám nepovede ze dne na den, ale postupem času s našimi tipy se může stát vaše práce efektivnější.  Stačí se soustředit se na stanové úkoly, pracovat v klidné prostředí a budovat si tak vlastní pracovní morálku.

25. 3. 2020 | autor: Lucie Rezkova