Málokterá značka v současnosti ještě nemá svůj vlastní Facebook. Budgety na správu jsou ale mnohdy omezené a na práci na těch fejsbukách také není v některých případech moc času. Takže to pak končívá nevhodným obsahem: v lepším případě sdílenými posty off-topic, v horším případě výstřižky z letáků.

Přitom nahodit ten správný obsah není až tak nezlomná alchymie. Mrkejte, co by nemělo chybět na vašem firemním profilu:

1/ Produkt

Ano, produkt je základ. Ruku na srdce, kvůli němu to celé vlastně děláme. Nemusíme ale na profil prát ani grafiku z letáku, ani vlastnoruční koláž velké krabice mléka s červenou akční cenou a vykřičníkem. Dá se to udělat i nenásilně a decentně.

To mléko můžu nalít do sklenice a vyfotit na svém stole s opožděnou snídaní. Nebo stáhnu z fotobanky roztomilé děcko s mléčným knírem a zmíním, že ho teď máme – zrovinkaaa – v akci.

2/ Soutěže

Další věc, kterou nikdy nic nezkazíte. Český národ vždycky rád urve něco zadarmo – tak to bylo, je a bude. Když ještě začnete hrát o firemní produkt, nebo ho dokonce vyfotíte k postu, přesouváme se zároveň do bodu jedna. Spolu se zvýšenou aktivitou na profilu to máme dvě mouchy jednou ranou.

3/ Autentický obsah

Fotobanky jsou skvělá vymoženost, která neskutečně šetří čas a peníze. Na druhou stranu, je to tak trochu svět Kena a Barbie. My jsme ale skutečná firma s produkty, kterým věříme a nebojíme se je ukázat in natura. Takže trocha toho autentického obsahu přece jen neuškodí. S lepším mobilem a pár filtry je umělcem každý a rázem zvýšíme důvěru našich fanoušků v naši značku.

4/ Tváře

Tady se hodně rozcházíme s reklamním letákem. Nemusíme vměstnat půl regálu na jednu stránku, tak berme našeho fanouška v první řadě jako člověka, ne jako chodící peněženku. Kouká se vám lépe na plechovku Red Bullu, nebo na vysmátou partu sympaťáků na festivalu? Raději si pročtete smluvní podmínky, nebo se podíváte na momentku obchoďáka, který vám je přelouská? Lidé a tváře jsou prostě vždycky fanouškovi bližší.

5/ Koťátka

A to nejdůležitější na konec. Byť se snažíme zvýšit své zisky a vyprodat sklady nejlépe na rok dopředu, nezapomínejme, že jsme pořád na Facebooku. To je síť, kam se lidé chodí hlavně bavit. S přáteli, sami se sebou nebo těmi ujetými hloupostmi, co nám všem vyskakují na zdi. Trapná konverzace s idolem, silně nekorektní memečko a video malinké gorily se štěňátkem. To všechno je důvod, proč na FB trávíme tolik času.

S trochou selského rozumu dokážete i takový obsah napasovat k vaší značce, aniž byste se shazovali a ničili si reputaci. Naopak, uvidíte, jakou službu vám ve finále prokáže. 🙂

Zajímá vás, jak přesně na to? Ozvěte se nám a rádi vám ušijeme komunikaci přímo na míru!

8. 8. 2016 | autor: Lenka Kotvová