• Media
  • Creative
  • Optimize
  • Blog
  • Kariéra
  • Kontakt
  • EN

Pád Clubhouse

12. 6. 2021 autor Lucie Rezkova Content Marketing, Facebook, Sociální sítě, VISIBILITY
Pád Clubhouse

O nové sociální síti Clubhouse jsme vám psali již v lednu v článku Clubhouse. Jen pro pozvané. Jen pro iPhone. Kde jsme vám ukázali jak funguje, co je zapotřebí, abyste se tam dostali a dali vám pár tipů na roomky, které nás baví. 

Pojďme si říct, jak to s Clubhousem vypadá po půl roce od největšího boomu. 

Jak si ale stojí Clubhouse dnes?

Unikátnost sociální sítě, která stála na zvukových nahrávkách a poslechu si nás všechny získala a díky omezené možnosti přístupu se jednalo o žádané zboží. Virální dopad byl obrovský, ale jakmile opadlo prvotní nadšení zájem o aplikaci šel rapidně dolů. Na žebříčku nejčastěji stahovaných  sociálních sítí v Appstore se dostal až na 20 místo. 

A nepomohlo tomu ani zpřístupnění aplikace pro mobilní zařízení s Androidem, které bylo oficiálně oznámeno 9. května 2021, a to beta verzí pro USA. 

Proč Clubhouse neuspěl

  • Chyby v zabezpečení

Ochrana uživatelů v případě Clubhouse byla velmi špatně podchycena, a samotní uživatelé upozorňovali na sdílení jejich kontaktních údajů bez jejich souhlasu. Dalším bezpečnostním problémem je přenos zvukového záznamu, který si lze v aplikaci pomocí mobilního zařízení bez obtíží pořídit a pak následně distribuovat na jiné sociální sítí. Což absolutně jde proti filozofii celé aplikace, která je založena na live audio obsahu, který je po ukončení roomky automaticky smazán. 

  • Utopení se v notifikacích

Protože Clubhouse sliboval jedinečný obsah, který nebude nikdy více k dispozici, tak jste automaticky museli mít zapnuté notifikace, které vás neustále upozorňovali i na pro vás nerelavantní obsah. Jakmile jste ale notifikace vyplnuli, tak Clubhouse přestal existovat, a za pár dní jste aplikaci přestali aktivně používat. Navíc pokud se tvůrci, kteří neustále přidávají hodnotu,humor,podporu, rozhodnou, že Clubhouse už nestojí za jejich čas a nevyvíjí se dostatečně rychle, co máte? Rychle upadající platformu ve vysoce konkurenční aréně.

  • Nedostatek inteligentních dat

Clubhouse rozhodně chybělo použití umělé inteligence, na kterou jsme zvyklí z jiných sociálních sítí, aby nám doručovala relevantní obsah na míru. Hodnocení řečníků – kvality jejich přednesu, kvalitu přenosu zvuku a dalších parametrů. Stejný nedostatek vnímám i v případě samotných klubů.

  • Konkurence 

Největším problémem, kterému nyní společnost Clubhouse čelí, je závod o inovace a překonání svých konkurentů, z nichž většina se již může pochlubit velkou uživatelskou základnou a rozsáhlými inženýrskými týmy. V případě Facebooku a Instagramu to nikoho nepřekvapí, ale za nás určitě stojí za zmínku Twitter, který spouští funkci Spaces, který bude fungovat nejen na mobilním zařízení, ale i ve webovém prostředí.

Pozadu nezůstává ani Slack, Discord nebo dokonce Spotify. Pro marketéry rozhodně bude zajímavá verze na LinkedIn. 

Bohužel budoucnost Clubhouse nevidíme moc růžově, a ačkoliv vývojáři na aplikaci neustále pracují a snaží se vylepšovat, tak větší přínos vidíme u konkurence, která dokáže jedinečnost zvukových nahrávek a poslechu zakomponovat do fungující platformy, která nabízí více možností. 

A co vy? Chodíte ještě na Clubhouse?

clubhouse social media sociální sítě visizivot
Share

Podobné příspěvky

Chcete oslovit skutečné fajnšmekry? Zkuste Reddit
23. 3. 2023 Sociální sítěInternetová reklamaReklamní kampaněVideoblogVISIBILITY

Chcete oslovit skutečné fajnšmekry? Zkuste Reddit

Existuje ideální strategie mediálního nákupu?
14. 3. 2023 Internetová reklamaKonferenceReklamní kampaněVISIBILITY

Existuje ideální strategie mediálního nákupu?

Spotify vyzývá rádia, jejich poslechovost považuje za nadsazenou
27. 2. 2023 VideoblogContent MarketingInternetová reklamaNovinkyReklamní kampaněSociální sítěVISIBILITY

Spotify vyzývá rádia, jejich poslechovost považuje za nadsazenou

Předchozí
Další
[email protected]
kontakt
Facebook Twitter Instagram
  • Media
  • Creative
  • Optimize
  • Blog
  • Kariéra
  • Kontakt
  • EN

© 2021 VISIBILITY DIGITAL s.r.o.