PPC Restart 2020 – jedna z nejočekávanějších akcí online marketingu letošního roku proběhla 1. 10. 2020 v Divadle pod Palmovkou a VISI samozřejmě nemohla chybět.
Čeho se letos týkala a jaké zajímavé novinky jsme se dozvěděli si pojďme shrnout v následujících řádcích.

Celou akci moderoval energický Michal Koch, projektový manažer z Taste, který pro doplnění jednotlivých prezentací zajímavě vyzpovídal jednotlivé přednášející.
No a jaká byla letošní témata…?

1. Pozornost jako spouštěč i zabiják krizí

Nejprve si vzal slovo Filip Kahoun. Filip strávil 15 let ve vedení společností jako MALL.CZ, Cetelem, Generali nebo H1.cz. Věnuje se také publikační, přednáškové a lektorské činnosti, a kromě toho je autorem knihy Boj o pozornost a natočil sérii videokurzů, které můžete absolvovat na Seduo.cz.

Přednáška se nesla spíše psychologickým směrem a měla posluchače nasměrovat k efektivnímu obrnění se proti dramatům dnešního světa. Vše na začátek demonstroval na časové ose aktuálně nejznámějšího brandu Covid-19, který na sebe strhl veškerou pozornost. Na závěr přidal praktické tipy, jak pracovat s vlastní pozorností:

  • Prevence – meditace, vyhnout se tragédům a nasazení “shit filtru”
  • Reakce – zastavit, odvést pozornost, přerámovat situaci

Takže věnujme pozornost jen tomu, co je skutečně důležité. 🙂

 

2. Dejte data z vašeho XML feedu do správné kondice

Jako druhá se prezentování ujala Petra Pacáková, která má bohaté zkušenosti z e-shopů i agentur, kde vedla tým PPC specialistů a momentálně má v PPC Bee na starosti marketing a business tým.

Prezentace byla zajímavě protkaná animacemi z Petřina tandemového seskoku, ale k jádru věci. Zaměřila na častý boj specialistů s feedy e-shopů. Poslechli jsme si nápady a tipy, jak s feedy pracovat pro zvýšení výkonnost online kampaní.

3. Retenční analýza – krok za krokem

Třetím na řadě byl Jan Veselý. Honza nás svou prezentací nasměroval, jak postupovat při retenční analýze – zjistit poměr vracejících se zákazníků, prodlevy v jejich nákupech a následné kroky pro uplatnění v kampaních. Nesmíme také zapomenout na očištění databáze o vratky.

Jeho heslem je: “Udržet si zákazníka je levnější než získat nového.”

4. Příběh značky Bagind

Následoval Lukáš Matějček, který stojí za vznikem značky Bagind. “Dobrodruh z paneláku” nám ukázal příběh značky s koženými výrobky a rozpovídal se o vlivu online reklamy na jeho firmu, přešlapech a zásadních rozhodnutích. Doporučujeme podívat se na video a za VISI držíme Bagind do budoucna palce.

5. Právní bitvy o PPCčka aneb pětkrát “Věděli jste, že…?”

Další v pořadí byla Petra Dolejšová, která se kromě právních záležitostí v onlinu postarala o oživení dne krátkou pěveckou vložkou. 🙂
Petře rozhodně patří obrovský dík za vynechání paragrafů a krásnému použití praktických příkladů s vtipným učitelským projevem: “Tohle ne, miláčkové…!” Takže jsme zase o něco moudřejší čemu se vyhnout, a jak si některé věci ošetřit.

 

6. Impresní remarketing RTB a FB, ano nebo ne?

V druhé polovině dne nechyběla ani přednáška Marie Kaisrové, která díky vlastnímu testování porovnávala jak moc se liší kvalita publik, které již viděly reklamu prostřednictvím jiného kanálu, impresním remarketingem v RTB a FB. Celkově vyšlo lépe RTB v ceně za proklik, i když CPM bylo podobné. Lepší výsledky pro RTB byly v nižším bounce rate a delší strávené době na stránce.

 

7. Dnešní požadavky na PPC specialistu

Honza Mašek nám povykládal o dnešních nárocích na PPC specialistu. Honza pracuje v PPC již přes 9 let. Dříve pracoval ve Fragile a nyní má vlastní agenturu SmartBidding.cz a projekt Digicamp, který je zaměřený na kurzy z oblasti digitálního marketingu jako je Google Analytics, Sklik, Google Ads a to jak pro začátečníky tak i pokročilé.

Formou rozhovoru se rozebírala témata jako požadavky agentur vs. požadavky in-house, co znamená stále více automatizace systémů a budoucnost PPC specialistů. Honzův názor je ten, že se bude pozice posouvat stále více do role konzultantské a  znalosti specialistů by měli mít přesah do dalších oborů, jako je například UX.

8. Symboly značky, které platí i pro online značky

Jako předposlední prezentoval Vojta Prokeš – sociolog a spoluzakladatel společnosti Behavio Labs, kde se zabývají aplikací behaviorálních věd v marketingovém výzkumu a dalších oblastech.

V přednášce rozebral důležitost symbolů v budování značky. Na příkladech vysvětlil, jak se jednotlivé symboly pojí s hodnotami společností, a jak díky tomu zákazníci firmy vnímají. Dobrý symbol by měl obsahovat 3 efekty. Efekt kontrastu, dobrého pocitu a snadného zpracování. Reklamní kampaně by tyto symboly měly stále opakovat, a tím se dostávat do paměti zákazníků.

9. PAVRD Framework

Závěrečné slovo a prezentační slovo měl Honza Tichý z agentury Taste, který přednášel ve dvou částech o frameworku PAVRD. Ten vznikl jako potřeba nahradit framework STDC více prakticky zaměřeným frameworkem.

PAVRD znamená povědomí, akvizice, výkon, retence, doporučení. Každá část frameworku by měla mít vlastní cíle, metriky a hodnocení. Dále má každá část vlastní kanály a kampaně, které se mohou překrývat. Více si o celém frameworku můžete přečíst na webu  www.pavrd.cz.

Za VISI byl letošní PPC restart byl velmi praktický a my si z něj odnesly spoustu tipů k vyzkoušení.
Mockrát děkujeme a těšíme se na příště.

18. 11. 2020 | autor: Libor Trlifaj