• Media
  • Creative
  • Optimize
  • Blog
  • Kariéra
  • Kontakt
  • EN

PPC Restart 2020

18. 11. 2020 autor Libor Trlifaj Google, Internetová reklama, Konference, Webová analytika
PPC Restart 2020

PPC Restart 2020 – jedna z nejočekávanějších akcí online marketingu letošního roku proběhla 1. 10. 2020 v Divadle pod Palmovkou a VISI samozřejmě nemohla chybět.
Čeho se letos týkala a jaké zajímavé novinky jsme se dozvěděli si pojďme shrnout v následujících řádcích.

Celou akci moderoval energický Michal Koch, projektový manažer z Taste, který pro doplnění jednotlivých prezentací zajímavě vyzpovídal jednotlivé přednášející.
No a jaká byla letošní témata…?

1. Pozornost jako spouštěč i zabiják krizí

Nejprve si vzal slovo Filip Kahoun. Filip strávil 15 let ve vedení společností jako MALL.CZ, Cetelem, Generali nebo H1.cz. Věnuje se také publikační, přednáškové a lektorské činnosti, a kromě toho je autorem knihy Boj o pozornost a natočil sérii videokurzů, které můžete absolvovat na Seduo.cz.

Přednáška se nesla spíše psychologickým směrem a měla posluchače nasměrovat k efektivnímu obrnění se proti dramatům dnešního světa. Vše na začátek demonstroval na časové ose aktuálně nejznámějšího brandu Covid-19, který na sebe strhl veškerou pozornost. Na závěr přidal praktické tipy, jak pracovat s vlastní pozorností:

  • Prevence – meditace, vyhnout se tragédům a nasazení “shit filtru”
  • Reakce – zastavit, odvést pozornost, přerámovat situaci

Takže věnujme pozornost jen tomu, co je skutečně důležité. 🙂

 

2. Dejte data z vašeho XML feedu do správné kondice

Jako druhá se prezentování ujala Petra Pacáková, která má bohaté zkušenosti z e-shopů i agentur, kde vedla tým PPC specialistů a momentálně má v PPC Bee na starosti marketing a business tým.

Prezentace byla zajímavě protkaná animacemi z Petřina tandemového seskoku, ale k jádru věci. Zaměřila na častý boj specialistů s feedy e-shopů. Poslechli jsme si nápady a tipy, jak s feedy pracovat pro zvýšení výkonnost online kampaní.

3. Retenční analýza – krok za krokem

Třetím na řadě byl Jan Veselý. Honza nás svou prezentací nasměroval, jak postupovat při retenční analýze – zjistit poměr vracejících se zákazníků, prodlevy v jejich nákupech a následné kroky pro uplatnění v kampaních. Nesmíme také zapomenout na očištění databáze o vratky.

Jeho heslem je: “Udržet si zákazníka je levnější než získat nového.”

4. Příběh značky Bagind

Následoval Lukáš Matějček, který stojí za vznikem značky Bagind. “Dobrodruh z paneláku” nám ukázal příběh značky s koženými výrobky a rozpovídal se o vlivu online reklamy na jeho firmu, přešlapech a zásadních rozhodnutích. Doporučujeme podívat se na video a za VISI držíme Bagind do budoucna palce.

5. Právní bitvy o PPCčka aneb pětkrát “Věděli jste, že…?”

Další v pořadí byla Petra Dolejšová, která se kromě právních záležitostí v onlinu postarala o oživení dne krátkou pěveckou vložkou. 🙂
Petře rozhodně patří obrovský dík za vynechání paragrafů a krásnému použití praktických příkladů s vtipným učitelským projevem: “Tohle ne, miláčkové…!” Takže jsme zase o něco moudřejší čemu se vyhnout, a jak si některé věci ošetřit.

 

6. Impresní remarketing RTB a FB, ano nebo ne?

V druhé polovině dne nechyběla ani přednáška Marie Kaisrové, která díky vlastnímu testování porovnávala jak moc se liší kvalita publik, které již viděly reklamu prostřednictvím jiného kanálu, impresním remarketingem v RTB a FB. Celkově vyšlo lépe RTB v ceně za proklik, i když CPM bylo podobné. Lepší výsledky pro RTB byly v nižším bounce rate a delší strávené době na stránce.

 

7. Dnešní požadavky na PPC specialistu

Honza Mašek nám povykládal o dnešních nárocích na PPC specialistu. Honza pracuje v PPC již přes 9 let. Dříve pracoval ve Fragile a nyní má vlastní agenturu SmartBidding.cz a projekt Digicamp, který je zaměřený na kurzy z oblasti digitálního marketingu jako je Google Analytics, Sklik, Google Ads a to jak pro začátečníky tak i pokročilé.

Formou rozhovoru se rozebírala témata jako požadavky agentur vs. požadavky in-house, co znamená stále více automatizace systémů a budoucnost PPC specialistů. Honzův názor je ten, že se bude pozice posouvat stále více do role konzultantské a  znalosti specialistů by měli mít přesah do dalších oborů, jako je například UX.

8. Symboly značky, které platí i pro online značky

Jako předposlední prezentoval Vojta Prokeš – sociolog a spoluzakladatel společnosti Behavio Labs, kde se zabývají aplikací behaviorálních věd v marketingovém výzkumu a dalších oblastech.

V přednášce rozebral důležitost symbolů v budování značky. Na příkladech vysvětlil, jak se jednotlivé symboly pojí s hodnotami společností, a jak díky tomu zákazníci firmy vnímají. Dobrý symbol by měl obsahovat 3 efekty. Efekt kontrastu, dobrého pocitu a snadného zpracování. Reklamní kampaně by tyto symboly měly stále opakovat, a tím se dostávat do paměti zákazníků.

9. PAVRD Framework

Závěrečné slovo a prezentační slovo měl Honza Tichý z agentury Taste, který přednášel ve dvou částech o frameworku PAVRD. Ten vznikl jako potřeba nahradit framework STDC více prakticky zaměřeným frameworkem.

PAVRD znamená povědomí, akvizice, výkon, retence, doporučení. Každá část frameworku by měla mít vlastní cíle, metriky a hodnocení. Dále má každá část vlastní kanály a kampaně, které se mohou překrývat. Více si o celém frameworku můžete přečíst na webu  www.pavrd.cz.

Za VISI byl letošní PPC restart byl velmi praktický a my si z něj odnesly spoustu tipů k vyzkoušení.
Mockrát děkujeme a těšíme se na příště.

Google Ads Google Analytics online marketing PPC
Share

Podobné příspěvky

Chcete oslovit skutečné fajnšmekry? Zkuste Reddit
23. 3. 2023 Sociální sítěInternetová reklamaReklamní kampaněVideoblogVISIBILITY

Chcete oslovit skutečné fajnšmekry? Zkuste Reddit

Existuje ideální strategie mediálního nákupu?
14. 3. 2023 Internetová reklamaKonferenceReklamní kampaněVISIBILITY

Existuje ideální strategie mediálního nákupu?

Spotify vyzývá rádia, jejich poslechovost považuje za nadsazenou
27. 2. 2023 VideoblogContent MarketingInternetová reklamaNovinkyReklamní kampaněSociální sítěVISIBILITY

Spotify vyzývá rádia, jejich poslechovost považuje za nadsazenou

Předchozí
Další
[email protected]
kontakt
Facebook Twitter Instagram
  • Media
  • Creative
  • Optimize
  • Blog
  • Kariéra
  • Kontakt
  • EN

© 2021 VISIBILITY DIGITAL s.r.o.