5 důvodů proč má smysl tvořit brandové kampaně ve vyhledávání?
Možná i vy jste se někdy setkali u klienta s přesvědčením: “Nechceme dělat vyhledávací brandové kampaně. V přirozených výsledcích jsme na prvním místě a bylo by to zbytečné plýtvání rozpočtu!”.
Rádi bychom tento názor vyvrátili pár argumenty. Vyhledávací brandové PPC kampaně mají totiž spoustu výhod. Pojďme si vyargumentovat proč má smysl tyhle kampaně tvořit…
1. Vyšší viditelnost ve výsledcích vyhledávání
Kromě toho, že se váš brand jako první v přirozených výsledcích vyhledávání, získáváte také další odkaz v placených výsledcích vyhledávání. Vaše plocha pro zobrazení se najednou rozšíří a získáte tak větší pozornost uživatele. K tomu navíc snížíte prostor pro konkurenci a zároveň svou získanou plochu z PPC kampaní můžete dále rozšiřovat např. o:
- Odkazy na landing page
- Telefonní číslo
- Popisky
- Strukturované úryvky
- a další
2. Rychlé přizpůsobení aktuálního sdělení
Další nespornou výhodou je flexibilita úprav reklam ve vyhledávání. Nejedná se totiž o žádné složité úpravy vašeho webu. Pokud máte např. novou akci, konkurenční výhodu, novinky nebo cokoliv jiného, co potřebujete potenciálním zákazníkům sdělit, můžete tak učinit prakticky okamžitě v rozhraní reklamního systému.
3. Omezení prostoru konkurence
Konkurence sice nemusí aktuálně cílit na klíčová slova spojená s vaším brandem, ale co když tomu tak zítra nebude? Nebo jste naopak v situaci, kdy na vás konkurence cílí, “krade” vám potenciální zákazníky a zvyšuje své povědomí na úkor vás?
Už z tohohle principu byste měli konkurenci začít vytlačovat u ukrajovat si celý svůj díl pomyslného krajíce!
Jak to zjistíte? Není nic jednoduššího, než zadat do vyhledávače název vašeho brandu a zobrazit si výsledky vyhledávání (tohle slouží spíše pro rychlou namátkovou kontrolu, protože do aukce vstupuje spousta proměnných). Nicméně v Google Ads můžete použít sofistikovanější nástroj “Statistiky aukcí”, který vám konkurenci ke konkrétnímu klíčovému slovu (příp. reklamní sestavě nebo kampani) detailně prozradí.
Nezapomínejte však, že konkurence je všude! Brandové kampaně použijte ve všech reklamních systémech, které využíváte (pro český trh zejména Google Ads a Sklik).
4. Zvýšení průměrné kvality skóre celého účtu
U brandových kampaní dosahují klíčová slova zpravidla nejvyšší skóre kvality! Korespondují totiž dokonale s informacemi na vašem webu, v ideálním případě také s názvem domény, což mají reklamní systémy tuze rády.
Není tak tajemstvím, že kampaně v účtech obsahující tato vysoce relevantní klíčová slova pozitivně ovlivňují i další kampaně v účtu a přidávají jim na kvalitě. Jednoduše řečeno, bez brandové kampaně snižujete kvalitu celého účtu, což má za následek dražší ceny prokliku spojenou s nižší efektivitou řízení investic.
5. Hodně muziky za málo peněz
Pokud patříte mezi šťastlivce, kterým na brand konkurence necílí, pak jste v aukci sami a vaši nabídku nikdo nepřebije. O brandových kampaních je však známo, že se i přes možnou konkurenci průměrná cena prokliku pohybuje zpravidla maximálně v jednotkách korun.
K tomu všemu bývají brandová klíčová slova jedna z nejkonverznějších!
Může se klidně stát, že brandové kampaně se budou podílet na celkových objednávkách
v desítkách procent, přitom náklady na jejich provoz se budou pohybovat např. pouze do 10 % vašich investic.
Závěrem..
Co říkáte, povedlo se nám vás alespoň trochu přesvědčit? Pokud jste specialista, připravte si pro klienta k některým z výše zmíněných bodů také konkrétní příklad, který vaší prezentaci přidá na důvěryhodnosti. Pokud jste naopak z druhé strany stolu a nebyli jste o přínosu brandových kampaní přesvědčeni, pak věřte, že to s vaším byznysem myslíme dobře – jsme přece na jedné lodi! 🙂
Proč a jak vyloučit platební brány v Google Analytics
U našich klientů, při auditu nastavení Google Analytics, tu a tam narazíme na jeden triviální, přesto běžný problém. Tento problém se může týkat obzvlášť vás, kteří využíváte platební brány např. pro svůj e-shop.
Tímto triviálním problémem, se kterým vám v tomto článku chceme pomoci, je správné přiřazení transakcí ke správnému zdroji, příp. odhalení těch zdrojů, které mají až “pohádkový” konverzní poměr.
Jak takový problém zjistit?
V jednom z nejnavštěvovanějších přehledů Akvizice – Veškerá návštěvnost – Zdroj / Medium vidíme jednotlivé Zdroje / Média včetně získaných dat. A právě tady se dozvíme, zda se transakce připisují platebním branám.
Proč se to děje?
Děje se to v případě, že v Google Analytics nemáme (příp. máme, ale nesprávně) nastavené vyloučení. Platební brány totiž samy od sebe transakce negenerují, nicméně je “kradou” zdroji, ze kterého uživatel reálně přišel. Uveďme si příklad, kdy uživatel přijde z PPC reklamy, vybere si produkt a vloží jej do košíku. Možnost platby zvolí přes platební bránu, která ovšem není součástí webu, a v tu chvíli přesně nastává situace, kdy je PPC zdroj nahrazen zdrojem novým = platební bránou!
ilustrační př.: eshop-1.cz -> eshop-1.cz/kosik -> eshop-1.cz/kosik/platba -> platebni.brana.cz
Rázem nemáme ponětí o reálném fungování jednotlivých zdrojů, protože nám data zkresluje platební brána. Místo toho, abyste viděli např. 40 transakcí z Google / Organic a dalších 80 z Google / CPC, vidíte 120 transakcí pocházejících z gate.gopay.cz / referral.
Jaké je řešení?
Jak tedy data zpřesnit a správně vyloučit platební brány v Google Analytics? Je to velice jednoduché. Proklikněte se přes Správce >> Údaje o měření (na úrovni Služby – prostřední sloupec) >> Seznam vyloučených odkazujících zdrojů.
Klikněte na “Přidat výjimku v odkazování”.
Vepíšete doménu platební brány a uložíte.
Platební brány můžete vyloučit ze seznamu nejběžněji používaných, případně přidat adresy platebních bran využívaných vaším e-shopem:
- gpwebpay.com
- gopay.cz
- platebnibrana.csob.cz
- payu.com
- paysec.cz
- paypal.com
- atd.
(Existuje i druhá možnost, o té však zase někdy příště.)
Hotovo!
Gratulujeme! Zkreslování dat bylo úspěšně zamezeno a my doufáme, že pro vás tento článek byl rychlým a efektivním návodem 🙂
3 zabijácké tipy pro lepší Facebook ads
Reklamy na Facebooku v posledních několika letech dokázaly, že jsou vynikající cestou k zákazníkům a dokáží výrazně ovlivnit váš business. Pokud plánujete zapojení Facebook ads do vaší marketingové strategie, ujistěte se, že optimalizujete reklamy tak, abyste zvýšili míru konverze a maximálně využili rozpočet.
Pokud jste noví ve světě Facebook marketingu nebo hledáte způsoby, jak vylepšit vaši strategii, tipy v tomto článku vám pomůžou vytvořit zabijácké Facebook kampaně.
1. TIP: Využívejte Facebook pixel naplno
Facebook umožňuje použít pouze jeden pixel napříč celou webovou stránkou. Díky němu můžeme měřit nejrůznější metriky, optimalizovat a budovat publika pro Facebook kampaně. Sbírá také důležité informace o tom, jak lidé používají vaše stránky napříč zařízeními, což vám může pomoci při rozhodování ohledně reklamních kampaní.
Vytvoření FB pixelu je jednoduché. Jděte do sekce „Pixel“ ve vašem Ads manageru, klikněte na „Create a pixel“ a vložte název. V případě, že pracujete se svým webem, můžete pixel ihned nainstalovat. V opačném případě klikněte na „Email pixel code“ a pošlete instrukce webmasterovi.
2. TIP: Důležitost videoobsahu
Zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg opakovaně zmiňuje, že Facebook se zaměřuje na inovaci videoobsahu. Největší sociální síť na světe investuje do video platformy nemalé prostředky a do budoucna to nebude jiné.
Co to znamená pro inzerenty? Firmy mají skvělou příležitost oslovit nové trhy a zapojit spotřebitele pomocí video reklamy. Jelikož Facebook neůstale zdůrazňuje důležitost videoobsahu, ti, kteří nebudou investovat do videoreklam, mohou být rychle zastínění značkami, které jsou připraveny přizpůsobit se a vyvíjet se dle nových trendů digitálního trhu. Dle Facebooku sledovanost videí vyrostla o více než 50 %. Vytváření videoreklam je tedy důležitou součástí budování brandu a řízení prodejů.
Pokud jste nikdy nepoužívali videoreklamy, je důležité vědět, že můžete nahrát videobsah přímo do vašeho reklamního účtu. Výzkum od Facebooku ukazuje, že tyto reklamy mají o 30 % více zhlédnutí než videa z jiných zdrojů. Další výhodou je přístup k veškerým statistikám ohledně zhlédnutí videa a automatická optimalizace cílení na relevantní uživatele.
3. TIP: Zaměřte se na mobily
Firmy, které inzerují na Facebooku, velmi často zanedbávají mobilní uživatele. To může být ovšem obrovská chyba, jelikož počet mobilních uživatelů již převyšuje desktopové a jejich počet roste každým rokem. Je tedy důležité zaměřit se na vytváření dynamických mobilních reklam jakožto součástí marketingové strategie.
Jedna z nejdůležitějších věcí, které byste měli mít na paměti při vytváření mobilních reklam je, že byste měli přizpůsobit obsah pro mobilní publikum. Když uživatelé prohlíží Facebook skrz mobilní aplikaci, je zde velká šance, že jejich pozornost je přitahována ve více směrech. Je tedy důležité dát jim jasné sdělení a call-to-action. Uživatelé budou navíc pravděpodobně jednat rychleji, pokud bude nabídka časově omezená. Dále byste měli zvolit vhodné obrázky a vyrobit reklamu, která bude vyčnívat mezi ostatním obsahem a upoutá pozornost tohoto „zaneprázdněného“ publika.
Vánoce se blíží, aneb připravte své kampaně včas
Přeplněné nákupní centra, kupování dárků na poslední chvíli a místo předvánoční pohody, předvánoční stres…takto přesně vypadá můj každý rok před Vánocemi. Většina uživatelů to má ale trochu jinak. Sezóna kupování dárků začíná pozvolna a mnohem dřív. Google nám poskytl užitečné informace a data a stejně jako loni se budu snažit být s kampaněmi připravená! 🙂
Jak to tedy vypadalo s Vánocemi loni?
Vyhledávání v období Vánoc u většiny oborů roste, to je logické, ale začíná mnohdy už v říjnu a trvá ještě celý leden. Nárůst hledanosti „dárků“ trvá od října do prosince, kde hledanost vzroste na 210 %. V oboru retailu roste hledanost až na 121 % a trvá ještě i v lednu. Naopak u Cestování je hlavní sezóna léto a v období Vánoc je hledanost na 85 %. Detailněji se můžete podívat níže na obory, které by vás mohli zajímat.
Obchodníci nás ještě před Vánocemi lákají na dopravu zdarma, black friday a podobné další akce. Jaké aktivity mají ve vyhledávání největší dopad? Pro mě trochu překvapení, jak moc se u nás Black Friday ujalo. Můžeme ho zaznamenat v listopadu a nárůst hledanosti je opravdu velmi vysoký. Hledanost se nezvýší jen konkrétní jeden den, ale už pár dní před ním a nekončí půlnocí, ale pokračuje ještě 4 – 5 dní po něm. Meziročně roste hledanost „black friday“ o 50 % (330 000 hledání) a to už je hezké.
Dalšími peaky ve vyhledávání jsou Cyber Monday (ano i u nás), Den dopravy zdarma (30 000 hledání, meziročně nárůst o 20 %) a pak už Mikuláš, půlka prosince a těsně před Vánocemi okolo 20. 12.
Výrazy, které nezapomeňte přidat do kampaní
„Dárky“ – hledanost obecných frází v různých kombinací s „dárky“ roste meziročně o 40 % (1,4 mil. hledání). Jsou to velmi obecné výrazy a pravděpodobnost, že pod pojmem „dárek pro sestru“ budou myslet zrovna vaše produkty není příliš vysoká, přesto, pokud tam nebudete vy, bude tam konkurence. „výprodej“ nám meziročně roste o 30 % (50 tis. hledání). Často máme pocit, že tyto obecné výrazy budou mít vyšší cenu za proklik a nízkou míru konverze.
Ale je to dokonce u většiny naopak. Díky většímu inventory v tomto období nám cena za proklik dokonce klesne pod průměrnou CPC.
Nezapomínejte na mobily!
Mobilní telefon je jedním z nejčastějších dárků k Vánocům. Spousta uživatelů pak tráví čas vyhledáváním na svém novém telefonu a stahováním nejrůznějších aplikací. Jen na Štědrý den loni vzrostl nárůst o 100 % oproti průměrnému dennímu počtu stažených aplikací během roku.
Co z toho tedy vyplývá?
Vánoční horečka nezačíná v listopadu a nekončí po Štědrém dnu. Naopak po svátcích se hledanost vrací na vysokou úroveň před Vánocemi. Připravte si tak rozpočty, nastavte správně kampaně, zaměřte se i na obecnější výrazy a prodlužte si sezónu vánočních žní. Když to nebudete vy, tak vaše konkurence, a to nechceme. 🙂